"(...). Om een goede ondersteuning te geven is het noodzakelijk dat de lengte van de wandelstok op de juiste manier wordt aangepast. Het is daarom ook aan te raden om dit zelf te (laten) meten. De gebruiker moet rechtop kunnen lopen met een licht gebogen elleboog.

Om de juiste lengte te bepalen doet u allereerst uw (wandel)schoenen aan zet u de wandelstok met het handvat naar beneden op de vloer. Laat de armen los hangen. Markeer de wandelstok ter hoogte van de pols. Tot hier moet u de stok inkorten. Houdt een beetje lengte voor de zekerheid. Korter kan altijd, langer niet.

Wanneer uw linkerbeen ondersteuning nodig heeft moet u de wandelstok aan de rechterkant gebruiken en bij ondersteuningen van het rechterbeen de wandelstok aan de linkerkant."

De bron geeft o.a. ook een afbeelding.
Toegevoegd op 30 juli 2018 18:09: bron
Computoon