Hoe kom je van een onderkin af nadat je snel veel bent afgevallen?

Een goeie vriend van mij is in een half jaar tijd 20 kilo afgevallen. Het enige wat nog rest van zijn "dikkere verleden" is zijn onderkin, die overigens wel minder is dan eerst. Maar hoe komt hij er helemaal van af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Hier drie oefeningen

Oefeningen tegen een dubbele kin

Deze oefeningen tegen een dubbele kin moeten dagelijks uitgevoerd worden als u een bevredigend resultaat wil bereiken. De effecten zullen na enkele maanden zichtbaar zijn. Het is dus een kwestie van geduld en volharding.
De houding is identiek bij het begin van deze drie oefeningen: zithouding, de rug goed recht, de schouders naar beneden, de armen ontspannen en de handen op de knieën.

Tegen een dubbele kin: oefening 1

Hef langzaam uw hoofd op en adem gedurende 5 seconden in door de neus. Sluit uw ogen en hou uw adem in gedurende 5 seconden. Breng ondertussen uw onderlip over uw bovenlip, alsof u aan het mokken gaat. Adem uit door de mond en keer langzaam terug naar de beginsituatie. Voer deze oefening een tiental keren uit.
Geleidelijk kunt u de inademingsduur (door de neus), het vasthouden van de houding en de uitademingsduur (door de mond) verlengen. Deze ademhalingsoefening zorgt voor ontspanning en welzijn.

Tegen een dubbele kin: oefening 2

Buig langzaam het hoofd en breng uw kin tot tegen de borst. Voer deze beweging uit terwijl u door de neus uitademt. Hou deze houding 5 seconden vast, of zelfs iets langer. Keer langzaam terug naar de beginsituatie. Voer deze oefening een tiental keren uit.

Tegen een dubbele kin: oefening 3

Hou het hoofd goed recht. Steek uw kin langzaam naar voren en hou deze houding 5 seconden vast. Een tiental keren herhalen.

http://www.e-gezondheid.be/mijn-3-oefeningen-tegen-een-dubbele-kin/actueel/804
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door middel van plastische chirurgie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan resterend vetweefsel in de onderkin kan je zelf niet veel doen.
De enige die daar iets kan aan doen is een plastisch chirurg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn fysiotherapeut vertelde mij dat ik mijn kin strak kan houden met oefeningen. Ik heb zelf best flink overgewicht en als ik het goed begrepen heb van mijn fysiotherapeut dan is het heel belangrijk dat je lichamelijke houding, het hoofd recht op de romp is. Veel mensen neigen om hun hoofd een beetje naar voren te laten hangen, kijk maar om je heen. Dus opletten dat je goed rechtop staat en loopt en verder als oefening dagelijks even zo ver mogelijk naar boven kijken en paar keer het hoofd links en rechts om strekken. Hij kan het eens proberen.Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is in korte tijd veel afgevallen, dat is heel knap. Daarvoor heeft hij echter teveel vet op zijn lichaam gehad. Om dit helemaal weer te krijgen zoals het daarvoor ooit geweest is, zul je nog langer vol moeten houden, omdat het vet er ook niet in een half jaar is opgekomen. het zit niet alleen direct onder de huid, maar ook in je spierweefsel.

Dit vet is zeer lastig weg te krijgen. Ook is het zo, dat asl je meer vet opslaat, hiervoor weefsel nodig is, zogenaamde vetcellen. Deze maak je aan als dat nodig is, maar als je vet kwijtraakt, gaan de vetcellen leeg, maar het weefsel blijft wel bestaan. Kortom, het is heel moeilijk om weer net zo te worden als je was, en het zal nog een tijd duren en veel discipline kosten.

Oefeningen om de spieren en huid weer op spanning te helpen staan hier ook al, plastische chirurgie zou ik pas als laatste overwegen, maar kan eventueel besproken worden met een arts. Heel veel succes met de laatste maar moeilijkste beetjes.