Gaat zonnebrand een factor omlaag als je deze in de zon laat liggen?

Is het mogelijk dat wanneer je het flesje zonnebrand te lang in de zon laat staan, deze een lagere factor krijgt? Of is dat een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Dit is juist:Als je je zonnebrand in de zon laat liggen, gaat de factor omlaag = feit
Als je fles zonnebrand in de zon ligt, veroudert de crème sneller en neemt de beschermende werking af. Je kan een tube het beste in een tas bewaren in het donker of in de schaduw leggen.
fremar
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Ik las onlangs in het blad van de KNCV dat zonnebrandcreme in een jaar tijd nauwelijks achteruitgaat.
Bij mijn weten is het de ZnO2 die de bescherming verzorgt. Daar lijkt me niets aan te veranderen.
Wat gaat er volgens jou dan achteruit?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ZnO
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zinkoxide Niet ZnO2
https://en.wikipedia.org/wiki/Zinc_peroxide Of het achteruit gaat is lastiger te vinden.
Wat ik zo tegenkom is dat het wel meevalt, het gaat wel iets achteruit, maar smeer een keertje vaker en je zit sowieso beter dan iemand te weinig smeert.
Wat er precies gebeurt waarom het achteruit gaat???