Hoi (3 jaar te laat),
ik wou mijn eigen ervaring achterlaten voor als iemand nog een keer op dingen over een ontstoken hartspier zoekt. Ik ben een jongen van 18 jaar die op 2 januari is opgenomen in het ziekenhuis hiervoor. na 6 dagen mocht ik weer weg, gelukkig. Hierbij moet ik wel vertellen dat de ontsteking maar minimaal in de hartspier zelf zat maar dat mijn hartzakje wel zwaar onstoken was. Meestal begint het daar ook bij en slaat het door op de hartspier zelf. Ik had het gekregen doordat ik net voor oud & nieuw zware griep had en tijdens oud & nieuw eigenlijk te vroeg door ben gaan feesten. Heb ook erg veel gedronken op dat moment wat natuurlijk niet handig was. 1 januari was er niks aan de hand, maar 2 januari werd ik wakker met het gevoel dat er een mes in mijn borst stak, na een aantal minuten begon ik verschrikkelijk hevige spierpijn in mijn kaken te krijgen, en na een half uur ongeveer begonnen mijn bovenarmen uit te vallen. voor de rest waren er vrijwel geen symptomen. Hoop dat iemand hier nog een keer wat aan heeft :)
Groetjes,
Matthijs