Helpt het drinken van hondenurine tegen puistjes?

Een Amerikaanse blogster drinkt met regelmaat urine van haar hond. Dit zou helpen om van haar acne af te komen. Is het wetenschappelijk bewezen dat dit helpt om van je acne af te komen? Verder claimt ze dat er vitamine A, E en calcium bevat. Klopt dit ook?

Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2199873/vrouw-drinkt-hondenpis-om-van-puistjes-af-te-komen-daarom-zie-ik-er-beter-uit-dan-jullie

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
5 jaar geleden
De titel van het artikel alleen al 'daarom zie ik er beter uit dan jullie'. Wat een mafketel.
Amadea
5 jaar geleden
Zoek maar eens foto's van haar op: nergens een spoor van acné te bekennen. Ze heeft helemaal geen puistjes, en kan dus niet aantonen dat wat zij drinkt die zou laten verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inderdaad te zot voor woorden.
Misschien als je samen met je hond gestand bent in de woestijn en al heel lang geen vocht tot je hebt kunnen nemen. Als middel om te overleven.

Het beste antwoord

Nee, er zitten geen vitaminen in urine.
Wel alle afvalstoffen die het dier heeft afgescheiden via de nieren.
Als je dat opdrinkt moeten je nieren dat dus wederoafscheiden, wat best wel een forse belasting geeft. Met kans op nierstenen of andere schade.
Overigens geloven (sommige of veel?) islamieten dat het drinken van kamelen-urine helpt tegen van alles en nog wat. Van haaruitval tot wintertenen en maagzweren.
Dus helemaal uniek is deze smerige gewoonte niet.