Waarom druipt het vocht (zweet) van mijn gezicht af bij bepaald soort eten ? (zie uitleg)

Heb het echt al jaren (weet ook niet waarom ik er nu pas een vraag over stel): als ik bepaalde dingen eet, dan begint het vocht/zweet echt letterlijk van mij gezicht af te lopen. Ik dacht eerst dat het te maken had met vette dingen (patat etc.), maar ik heb het dus ook als ik een sinaasappel of gewone appel eet. Ben dus blij met servetjes bij de hand :-) Mijn idee was dus dat mogelijk via mijn gezichtsporiën het vet ofzo snel en direct naar buiten wordt geloosd ? Misschien is het moeilijk voor te stellen, maar het kan vrij ongemakkelijk/irritant zijn (hihi, het is natuurlijk ook een methode om vet te vermijden, maar daar gaat het nu niet om). Ik zie geen link tussen vette dingen en bijvoorbeeld een (sinaas-)appel. Wie weet wat het is en wat ik er tegen kan doen ? Wanneer ik het vocht heb afgeveegd dan kort het daarna lichtjes weer even terug, ook al heb ik mijn gezicht even flink gewassen en afgedroogd. Dank u bij voorbaat voor een antwoord !

Weet jij het antwoord?

/2500

Eten kost ook energie! Ik denk dat het een moment is dat het eten ff vlug afgevoerd moet worden. Veel mensen voelen zich ook moe na het eten. Het verwerken kost veel energie. En na het eten is het als het ware een piekuur. Er wordt meer energie gebruikt en daardoor krijg je het warm (of wordt je moe). Na een poosje is alles weer normaal Zo zie ik het dus, ik weet niet of het daadwerkelijk 'de' verklaring is

Wat het kan zijn is een flinke schommeling van je bloedsuikerspiegel. Door te eten ontstaat er een piek waardoor je gaat transpireren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100