Op welke kwaliteitskenmerken moet ik letten als ik sunblocker factor 50 ga kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter factor 30 nemen, factor 50 veroorzaakt namelijk vaak irritatie van de huid.

Het beste antwoord

Er moet vooral ook een UVA-filter in zitten. De Sun Protection Filter (SPF) voor UVA en UVB moet aangegeven zijn.
Ik zou naar de apotheek of een goede drogist gaan, en vragen welke opties ze hebben.
Het gaat er vooral om wat voor jou prettig is: een crème of een gel, hoe het uitsmeert, een bepaalde geur, of de verpakking voor jou praktisch is, en natuurlijk: liefst hypo-allergeen.
Kijk ook of er op de verpakking staat hoe vaak je opnieuw moet smeren want dat zul je regelmatig moeten doen.

Hier staat wat meer info: http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/ztxt/Zonnebrandcremes.htm