Slapen met lenzen die niet daarvoor bedoeld zijn in het oog moet je niet doen. Je zal wakker worden met hele droge ogen, de lens kan vast komen te zitten in het oog en in ernstige gevallen zal je niet scherp meer kunnen zien.
Als het een keer gebeurd dat je in slaap valt met je lenzen nog in, probeer de lens er dan niet met geweld uit te halen en blijf rustig, met geweld eruit halen kan beschadigingen aan het oog veroorzaken. Als de lens eruit is, laat je oog dan een tijdje met rust. Slecht zicht hierdoor veroorzaakt verbeterd na een tijdje meestal wel weer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan, maar alleen met speciale dag- en nachtlenzen. Voor alle andere lenzen geldt: altijd uitdoen. Tijdens de slaap is de aanvoer van spoelstoffen voor je ogen namelijk lastiger, omdat je tijdens je slaap bijna geen traanvocht produceert. Een contactlens bemoeilijkt dat proces extra. Uitdoen biedt u meteen de mogelijkheid om ze te reinigen. En dat moet altijd gebeuren.
fremar