Door Nuvaring meer plassen?

Ik heb sinds kort de Nuvaring en ik heb het idee dat ik sinds die ring veel vaker moet plassen. Kan het zijn dat het op mn blaas drukt of op wat anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Nee dit kan in feite niet. De ring is klein en je blaas is 'taai'.
Kan het zijn dat je er misschien aan denk het te voelen, dus dat het eerder een psychische oorzaak heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij Nuvaring zelf geven ze aan dat 96% van de vrouwen de ring niet voelt. Hierbij blijft dus het getal 4 op de 100 vrouwen die het wel voelen.

Er wordt echter aangegeven bij Nuvaring zelf:

In het algemeen wordt NuvaRing goed verdragen. Dit komt omdat bij NuvaRing de hormonen niet via het maag-darmkanaal, maar via de vaginawand door het lichaam worden opgenomen. Mocht je toch maag- en darmklachten ervaren, dan is dat erg onaangenaam. Geef je lichaam de tijd om aan NuvaRing te wennen. Wanneer de klachten niet weggaan, raadpleeg dan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas kon ik er niet meer over vinden, wellicht anders toch voor de zekerheid even langs de huisarts.
Het zou kunnen, maar dan kun je dat beter even laten controleren bij degene die 'm geplaatst heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, dat wist ik niet, pardon.