is er een relatie tussen intelligentie en sexuele (on)geremdheid?

kunnen mensen die niet nadenken kunnen zich misschien makkelijker laten gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K
Kimath
12 jaar geleden
Iedereen denkt na, dus je vraag klopt niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb de vraag eerst anders gesteld maar deze werd verwijderd door de moderator. vraag kan iid duidelijker :(

Antwoorden (4)

Nu lijkt het alsof je zegt dat mensen die dom zijn minder grenzen op seksueel gebied zouden hebben, of zoiets. Natuurlijk zeg je dat niet met zoveel woorden, maar je lijkt wel iets te veronderstellen.
Misschien vind jij dat sommige mensen met een lager IQ niet nadenken maar dat is wat kortzichtig naar mijn idee...en niet nadenken is gewoon niet mogelijk tenzij je hersendood bent vermoed ik. Dus die mensen die volgens jou niet nadenken zouden zich misschien wel makkelijker laten gaan...bedoel je dan dat ze makkelijker kunnen genieten omdat ze bijvoorbeeld minder op de hoogte zijn of piekeren m.b.t. het leven/ gevaren/ niet geremd zouden worden door kennis hebben van bepaalde zaken....(omdat deze mensen niet zouden nadenken?), tja lijkt me wat onzinnig.

Misschien bedoel je dat mensen die minder piekeren of meer ontspannen zijn meer kunnen genieten of minder (mentale en fysieke) remmingen hebben? Dat zou nog wel eens kunnen.

Ik denk dat het pure onzin is...dat intelligentie en seksuele (on)geremdheid gelinkt is. Ik denk dat je sowieso een bepaald libido (hoog of laag) hebt dat enigszins genetisch bepaald is (maar kan dit niet onderbouwen met een bron) daarnaast spelen een heleboel andere zaken een rol (levensloop, opvoeding, ervaringen met seks) maar ook andere zaken zoals inlevingsvermogen, iedereen kan bepaalde seksuele problemen hebben en krijgen ongeacht afkomst of intelligentie. Er zijn vele stoornissen op dat gebied en dit kan ook weer gepaard gaan met andere stoornissen of geestelijke gezondheid en cognitieve vermogens (angststoornis, depressie, autisme, schizofrenie, hoogbegaafdheid, zwakzinnigheid e.d.) uiteindelijk komt het allemaal op het zelfde neer..de mate van seksuele gezondheid hangt af van een heleboel zaken waaronder ook hoe goed je jezelf voelt over jezelf en de ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IQ heeft niks met sex of genot te maken.

Wat wel zo is, maar dat is persoonlijk als ik wat alcohol op heb ben ik een stuk loser en experimenteler in bed dan wanneer ik nuchter ben en er meer over nadenk.
Met alcohol op denk je minder na
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat lijkt mij niet. Als je kijkt naar het grote aantal (zogenaamd) intelligente mensen als artsen, politici, managers, directeuren (m/v) die zich bewegen in de swingers en kinky scene kun je dat niet hard maken ;-)

De vrijheid ontwikkeld zich uit het vertrouwen in een relatie en het (er)kennen van je eigen lichaam en geest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen als je intelligentie ervoor zorgt dat je minder inpulsief reageert.

Sexueel opgewonden raken is een heel natuurlijk gevoel. Als je door je hoge intelligentie teveel nadenkt over de situatie en of gevolgen van het toegeven aan dat gevoel of afgeleid wordt, dan kan dat heel erg remmend werken. Vooral als je weinig ervaring hebt met sex.

Terwijl als dat niet doet en je je puur focust op je geilheid, en impulsief geniet, je veel minder geremd zal zijn.