Zie deze link:
http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie_veiligheid.html

Met de sterilisatie van een man heb je de kleinste kans op zwangerschap. Als je kijkt naar voorbehoedsmiddelen, zie je dat Mirena (het hormoonspiraaltje) het veiligste voorbehoedmiddel is, gevolgd door de prikpil.

Maar let wel: deze voorbehoedsmiddelen beschermen niet tegen een SOA! Als je geen condoom gebruikt is het echt sterk aan te raden om een SOA-test te doen. Geloof iemand niet als hij/zij zegt geen SOA te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Pil of spiraaltje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet met elkaar naar bed gaan :)<
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe, dit is eigenlijk meer een vraag voor een vrouw, maar aangezien ik dit best een interessante vraag vind en ook graag vragen beantwoorden -> Let's give it shot!

Bij mijn weten zijn er verschillende mogelijkheden voor de vrouw (uiteraard ook voor de man hoor, alhoewel dit al iets moeilijker en gevoeliger ligt) om zich te behoeden tegen zwangerschap.

U heeft eerst en vooral heeft u de pil die u dagelijks moet innemen. Deze zorgt ervoor dat u geen eisprong krijgt vanwege de hormonen die u toevoegt door het slikken van de pil -> nadelen: meestal onregelmatige menstruatie (bij sommigen kan dit een voordeel zijn :)) en de kans bestaat dat u kistjes gaat ontwikkelen in u lichaam, en dit meestal in de borsten, welke u dan weer door operatie moet laten wegnemen. Dit komt vaak voor bij het nemen van de verkeerde pil/te zware pil die voor die persoon geschikt is.

De prikpil: welke meestal om de 3 maanden opnieuw wordt gegeven en waardoor u dus met bepaalde hormonen wordt ingespoten die meestal goed zijn voor 3 maanden. u wordt wel iedere maand ongesteld zoals het hoort.
Nadeel: ik ben er niet van overtuigd of dit wel degelijk zorgt voor voldoende beveiliging.

Vanwege te weinig tijd ga ik hier moeten stoppen, moet dringend weg maar ga nog wel een zeer interessante link toevoegen waar je naartoe kan surfen en alles veel duidelijker wordt.

Ik wil ook nog toevoegen: ik weet uiteraard u leeftijd niet maar begin hier niet te snel mee, zeker niet als je jong bent. Doet dit enkel als u zich er klaar voor voelt en u het gevoel heeft dat het oprechte liefde is. Doet u het toch, wees verstandig, maar aangezien de vraag die u hier stelt gaat dit geen probleem zijn veronderstel ik.
In ieder geval, denk ik niet dat u wil eindigen als een tienermoeder (ik heb tegen deze mensen helemaal niets hoor, maar tienermoeder zijn is zwaar, u mist een groot deel van u jeugd, welk u achteraf wil inhalen, etc... en dit is af te raden).

Als bron is er dus de zeer interessante website toegevoegd die u zeker eens moet bekijken.

Think before you begin!

P.S. u kan ook steeds hier met de dokter over praten eh, daar is niets mis mee, deze mensen krijgen deze vraag dagelijks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kleren aan houden...
enkele reis logeerkamer

de pil voorkomt baby's(meestal) maar geen SOA's...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een euro tussen je knieën houden.