Als je stopt met de pil, raak je de extra kilo's dan ook weer kwijt die je erbij gekregen hebt door pilgebruik?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan, zie de bron (daar staat het tussen het rijtje 'veel voorkomende klachten') maar het kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon bent aangekomen, dan val je niet af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aan de andere kant: ""Volgen KUL-hoogleraar verloskunde Willy Poppe is de mogelijke invloed van de pil op het gewicht nog niet voldoende onderzocht. Er zijn namelijk nog steeds geen echte aanwijzingen dat de pil tot gewichtstoename leidt. De positieve en negatieve onderzoeksresultaten uit enkele studies houden elkaar in evenwicht. Bij sommige vrouwen die de pil nemen, is er inderdaad sprake van gewichtstoename, maar anderen hebben dan weer gewicht verloren. Dit zou betekenen dat, als er invloed is van de pil op het lichaamsgewicht, deze zeer klein is. De hoogleraar zegt dat vrouwen meestal wat in gewicht winnen met de jaren en dat ze eerder geneigd zijn om die gewichtstoename toe te schrijven aan de anticonceptiepil".