Hoe kan ik een orgasme krijgen? En waarom is mijn clit te gevoelig?

Als mn vriend het aanraakt voelt het niet zo prettig. Ik spring de hele tijd uit mn stoel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
28.7K

Antwoorden (2)

Eigenlijk zijn er een paar mogelijkheden. Als het te heftig wordt, heeft het geen zin om door te gaan, want dat voelt zo ongemakkelijk en kom je niet klaar.

Als ik jou was zou ik proberen of indirecte stimulatie voor een orgasme zorgt, want dit kan je langer volhouden. Bij indirecte stimulatie stimuleer je de clitoris via het kapje. Ook kan je de zijkanten stimuleren. Dit voelt ook minder heftig dan direct erop.

Wat ik je ook aanraad is om op zoek te gaan naar je g spot. Deze zit zo'n 2 tot 5 centimeter diep bij de bovenwand van de vagina. Deze plek zal niet snel overgevoelig zijn en is met vingeren goed te bereiken. Als je opgewonden genoeg bent, kan je een g spot orgasme krijgen zonder het stimuleren van de clitoris.

Het belangrijkste is dat je blijft proberen en je lichaam leert kennen. Want dan kan je er op een goede manier op in spelen. Er is namelijk niet één techniek die voor alle vrouwen werkt. Je moet de tijd nemen om te ontdekken wat voor jou werkt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De eerste vraag die in me opkomt is : waarom wil je een orgasme krijgen? voor jezelf of omdat je je schuldig voelt tov je vriend? In dat laatste geval; maak voor jezelf uit wat je wil. Mensen kunnen best ook genieten zonder orgasme, voor sommige mannen is dit onbegrijpelijk, maar vrouwen zijn daar goed tot in staat. voor een orgasme is het belangrijk dat je ontspannen bent. Denken "oh nee nu moet ik klaarkomen, waar blijft het?" kan een orgasme in de weg staan
het komt vaker voor dat een clitoris erg gevoelig is. beffen is in dat geval beter dan aanraking met de vinger. zachtjes met de tong stimuleren. het vergt wel even geduld van je partner. mogelijk is dat ook te heftig, maar het is te proberen. Niet wachten tot je helemaal opgewonden bent, want dan wordt de clitoris nog gevoeliger. Doe het voorlopig een beetje in het begin van het vrijen dus, al is dat misschien wel wat raar.
om de gevoeligheid van de clitoris tegen te gaan, kan je voor alle veiligheid eens nagaan of je eventueel een wrijving veroorzaakt door bv. spannende kledij, fietszadel enz... Er zijn speciale vrouwenzadels, die gewoon ovaal zijn, zodat de vulva het zadel nauwelijks raakt en je dus vooral met je zitvlak op het zadel zit.
verder: het helpt soms om eerst zelf aan de slag te gaan. koop jezelf ergens een vibrator, en stimuleer je clitoris zelf. niet erop, wegens te gevoelig, maar zoals hierboven beschreven werd indirect. Als je het zelf doet ben je meestal veel meer ontspannen. kies wel een vibrator waarvan je de intensiteit kan regelen, zodat je ook zachte trillingen kan teweeg brengen. En uiteraard gemaakt van een zacht materiaal, dus geen goudkleurige metalen of zoiets.