kan je na een geslachtsverandering een volwaardig leven als vrouw gaan leiden ?

Ben een jongen in zijn late tienerjaren , zit al 2 jaar met transitieprocessen , srs ,... in mijn hoofd na er een programma over gezien te hebben . Ik fantaseer al heel lang over seks als heteroseksuele vrouw , waarbij ik dus de ondergaande partij ben en zou nooit de actieve partij willen zijn . Wanneer ik erover fantaseer is het meestal oraal . Een vagina vind ik niet belangrijk , wel het hebben van borsten , heupen . Heb ik kans om na transitie een volwaardig en gezond seksleven te gaan leiden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
ronron1212
10 jaar geleden
is seks voor vrouwen ondergaand? vrouwen zijn niet ondergaand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vroeg me ook al af wat met "de ondergaande partij"
bedoeld wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens is deze vraag al gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/seksualiteit/man-laat-ombouwen-vrouw-daarna.145025
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt een totaal verkeerd beeld van de seksbeleving van vrouwen, zij zijn niet de ondergaande partij en zeker wel actief. Vrouwen nemen tegenwoordig ook het voortouw, willen alleen seks als ze ervan kunnen genieten, doen even actief mee als de man.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de site van sexwoordeboek (http://forum.sekswoordenboek.nl) kun je misschien beter je problemen bespreken. Uiteraard ga je in overleg met je huisarts en andere professionals.

Antwoorden (1)

Nee, een volwaardig seksleven als vrouw krijg je niet, omdat je geen volwaardige vrouw bent. Een bevredigend en gezond seksleven kan natuurlijk wel, het is maar net waar jij tevreden mee bent.