Ik ben 18 en ik ben nog nooit klaargekomen. Is dat erg?

Ik heb nog nooit seks gehad. Maar vingeren doe ik wel. Dat vind ik fijn, maar het blijft bij een lichte tinteling in mijn onderbuik ook al ben ik heel opgewonden.

Ik ben vooral bang het aan mijn vriend te vertellen. Ik zou niet weten hoe ik doe als ik klaarkom, dus het niet vertellen is denk ik ook geen optie.
Ik schaam me daarvoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Ik heb een goede site voor je gevonden waar je vast wat aan zult hebben. Je leert daar hoe je moet klaarkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je hoeft je niet te schamen. Vrouwen hebben ten eerste meer tijd nodig om klaar te komen dan mannen. En ten tweede komen vrouwen vaak moeilijker klaar dan mannen. Omdat vrouwen niet alleen van stimulering klaar komen, maar ook psychisch opgewonden moeten worden.

Kortom je bent niet de enige. Dus je hoeft je echt niet te schamen. Je zal hoogt waarschijnlijk op een ander moment in je leven wel een keer klaarkomen, maar het is niet verplicht om in je leven klaar te komen. Dus schaam je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet erg en ook niet gek. Je hebt gewoon nog niet uitgevonden hoe je jezelf klaarmaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker met je zelf blijven spelen en proberen er achter te komen wat je lekker vind.
Probeer niet te denken dat je moet klaarkomen, dit hoeft absoluut niet. Als je daar heel erg op gaat focussen, gaat het juist moeilijker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gebeurt vanzelf wel een keertje. Je kunt ook best genieten van seks zonder dat je klaarkomt. Gewoon het heerlijke gevoel dat je samen bent.
13 jaar geleden
Je bent nog jong en moet je lichaam nog beter leren kennen, ontdekken wat je prettig vindt. Daar is helemaal niks mis mee. Neem rustig de tijd en probeer dingen uit. Als je eenmaal weet waar je gevoelige plekjes zitten, kun je je gevoel beter sturen en kun je ook tijdens het vrijen met je vriend (als je daar eenmaal aan toe bent) gaan aangeven wat je wel en niet lekker vindt. Hij kan daar dan op inspelen. Rustig aan, het komt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is echt helemaal niet raar dat als eerste!
Wat ik je als tip kan geven, ga naar de christine le duc, of een andere winkel en koop een vibrator die alleen je clitoris stimuleert en probeer hiermee verschillende bewegingen uit.
Ik kom zelf ook niet makkelijk klaar en hiermee heb ik het mezelf soort van "aangeleerd". Probeer vooral te ontspannen en probeer het iedere dag. Niet te lang, maar probeer het op te bouwen.
Er zijn ook vrouwen die helemaal niet kunnen klaarkomen, dat zou ook het geval kunnen zijn. En daar is ook helemaal niets mis mee. Je hoeft niet persee klaar te komen om van sex te genieten. Een vrouwelijk lichaam zit wat dat betreft anders in elkaar als een man.
Wat een andere tip zou kunnen zijn, probeer toch met je vriend erover te praten. Wellicht kunnen jullie samen oefenen en kun je hem het werk laten doen en hem aansturen wat hij moet doen, om jou klaar te laten komen. ik weet niet hoe lang jullie al samen zijn, maar het maakt je relatie alleen maar sterker als je hierover eerlijk praat en je zult merken dat je sexleven samen dan ook steeds beter word.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hou echt in je hoofd dat je je absoluut niet hoeft te schamen!! Want je bent echt niet raar!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoop dat ik je wel een beetje gerust kan stellen.
Je zal op het moment dat je klaar komt niet erg schrikbarend voor de ander zijn. Het is niet zo dat je spontaan gaat gillen of zo..
Je hart zal sneller kloppen en wat zucht geluidjes..
Heel opwindend voor de ander en wederom niets om je voor te schamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je zelf niet zo kwellen met dat verplicht klaarkomen, je moet van seks gewoon genieten, maar wel veilig en dan komt de rest vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf had ik er ook de grootste moeite mee en toen ik er een keer over begon bij een vriendin blijkt het nogal vaak voor te komen. Ten tweede hoeft klaarkomen niet altijd te gebeuren via de clit. Er zijn zoveel meer plekken. Gewoon experimenteren en genieten en bovenal ontspannen en je lekker op je partner focussen. De rest komt vanzelf.