waarom zou je als je van je partner houdt, en gemeenschap met haar hebt, ook gemeenschap met andere willen hebben?

Ik bedoel het zo in de zin van: je hebt een partner die van jou houdt en jij van hem/haar, liefde is goed en seks ook, waarom willen sommige mensen dan nog extra bijvrouwen of scharrels hebben, ik bedoel seks blijft toch hetzelfde, sterker nog het is toch beter alleen met je partner omdat daar ook emoties zijn betrokken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (12)

Een avontuur buiten de deur is natuurlijk spannend en het is ook goed voor het ego, als je iemand aan de haak weet te slaan.
13 jaar geleden
Om de kans op nageslacht zo groot mogelijk te maken, althans dat is de biologische opdracht aan en drang bij de man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een scharrel meeneem,dan wil ik toch echt niet dat zij zwanger van mij geraakt.Hoe groot is dan de kans dat mijn vrouw erachter komt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, maar dat is het laagje ratio dat we over onze dierlijke impulsen heen leggen.
Waarom zou je, als je van je partner houdt, en goed met hem/haar kunt praten, ook met anderen willen praten?

Voordat je roept dat dat anders is, een vraag: wát is daar precies anders aan? Praten kan nota bene intiemer zijn dan seks. Wat geeft seks toch die mystieke status?

Het is prima als anderen monogaam willen zijn, en ik ben erg tegen het bedriegen van je partner. Maar waar het allemaal op neerkomt, is dat seks met een ander wordt gezien als ontrouw. En voor mij (en belangrijk: ook voor mijn man) is trouw niet hetzelfde als seksuele (of zelfs emotionele) exclusiviteit.

Overigens blijft seks niet toch hetzelfde, en kunnen er ook emoties bij betrokken zijn als je seks met een ander dan je vaste partner hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo heb ik het ook altijd aangevoeld. Alleen, ik heb nog nooit een partner gehad die het ook zo aanvoelde. Geloof jij dat ik die nog zal ontmoeten, moet ik me er voor open stellen, of maakt het niet uit dat mijn partner anders denkt dan mij? Sorry als ik dit op de verkeerde plaats post, misschien moest het via berichten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je een partner hebt die hier niet hetzelfde over denkt, je (moreel gezien) de keuze hebt tussen dat accepteren en monogaam leven, of de relatie verbreken en op zoek gaan naar iemand die er wel hetzelfde over denkt. Of er in ieder geval voor openstaat. Natuurlijk kun je iemand ontmoeten die hier open voor staat. Ons is het ook gelukt, terwijl we (we wisten nog niet dat dit een optie was) elkaar hier niet eens speciaal op geselecteerd hebben. Ik moet wel zeggen, in jouw geval: jullie zijn er toch mee bezig om kinderen te (kunnen) krijgen? Zou je niet zeggen dat - zodra je hebt besloten je met iemand voort te planten - je je keuze al hebt gemaakt? Is het verbreken van de relatie om een op dit onderwerp gelijkgestemde partner te vinden geen gepasseerd station? Ik geloof in ieder geval niet dat deze houding zoiets is als een geaardheid. Je bént niet polyamoureus (om de populaire term te gebruiken) in de zin dat je bijvoorbeeld heteroseksueel bént, je kunt polyamoureus léven. Dat is een kwestie van keuze. Ook als je hier in principe voor openstaat, houdt niets je tegen om ervoor te kiezen toch monogaam te leven. PS van mij mag dit gerust hier staan. Het gaat over jouw leven, als jij er geen probleem mee hebt om het er openlijk over te hebben, heb ik dat ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Polygaam' is een verkeerde term, dat slaat alleen op het trouwen met meer dan één persoon. Ik kan me voorstellen dat we zoiets ooit zouden kunnen willen, maar voorlopig is daar geen sprake van. Maar ja, in onze relatie is ruimte voor andere mensen, en die ruimte is er voor ons allebei. Zowel apart als samen. We zijn bijvoorbeeld ook wel eens verliefd geweest op dezelfde persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen bepaalde grenzen: ja, dat mogen we. Zowel losse seks als een relatie inclusief seks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk vroeg ik me niets over jou af, ik ken je niet. Wat aan de persoonlijke keuzes die mijn man en ik gezamenlijk maken over de vorm van onze relatie maakt dat jij 'het niet meer vertrouwt een relatie'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemdgaan? Wie heeft het over vreemdgaan? Ik kan mijn man 100% vertrouwen om niet de grenzen te overschrijden die we hebben afgesproken. Andersom geldt dat net zo. Dat onze afgesproken grenzen niet liggen op exact hetzelfde punt als waar jij in een relatie de grenzen graag zou zien, betekent niet dat we vreemdgaan. Alleen dat wij andere persoonlijke keuzes maken dan jij. Als jij jouw persoonlijke leven wilt laten leiden door wat je vindt van de persoonlijke keuzes van een anonieme internetter: tja, van mij mag je, maar ik vind het niet zo slim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een héél klein beginnetje waarbij het eindelijk iets normaler gevonden wordt dat mensen hun eigen keuzes maken in plaats van hun relatie naar allemaal hetzelfde strakke stramien vorm te geven. Mensen met een niet-monogame relatie zijn ver in de minderheid, en vreemdgaan (dat is héél wat anders, je partner bedonderen heeft *niets* te maken met samen afspraken maken) wordt - hoe veel het ook voorkomt - absoluut niet normaal gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
apocalypse10: SuzyQ dringt jou haar levensstijl niet op, ze geeft antwoord op de vragen. Jij mag gewoon leven zoals jij wilt, daar is niks engs aan toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat het is? Vreemdgaan is niet van nu, maar van alle tijden. Net als het zwanger raken van een andere man dan je partner. Dat gebeurde zelfs veel vaker in het pre-pil-tijdperk. Het verschil is niet dat het nu normaler wordt gevonden (heb je de reacties bij de zwanger-van-een-andere-man-vraag wel gelezen?) maar dat internet een medium biedt waar dit soort dingen schijnbaar anoniem besproken kunnen worden. Als het allemaal maar normaal werd gevonden, dan had die zwangere-van-een-ander niet zo'n behoefte gehad om dit 'voor eeuwig' geheim te houden. Sowieso: als het erom gaat of je vertrouwen in relaties hebt, is het toch totaal irrelevant of één of andere anonieme griet op internet te vertrouwen is? Het gaat erom of je je *eigen* partner kunt vertrouwen. Maar nu dwalen we wel heel erg af, dit heeft allemaal niets meer te maken met mijn antwoord.
Ben het met je eens als je een goede relatie hebt horen daar geen andere in rond te dolen. maar er zijn mensen die dat wel willen en sommige maken daar zelfs afspraken over. We leven in een wereld waar mensen vrij zijn om dat zelf te bepalen. En ja als je er voor kiest je partner echt te bedriegen huil of treur dan niet als het je zelf ook overkomt of de relatie door je partner wordt beeindigd
13 jaar geleden
'Seks blijft hetzelfde' zeg jij, maar dat vind ik nu helemaal niet. Ik vind seks niets anders dan jezelf verdrinken in de ander, in lichaam en geest.
Niets nobels of mystieks aan, gewoon voldoen aan een behoefte. 'Houden van' heeft daar eveneens niets mee te maken. Ik houdt niet echt van de personen met wie ik naar bed ben geweest, ik ben zelfs de namen vergeteren, maar ik zal ze nooit vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als erwtensoep je lievelingseten is, heb je soms de behoefte aan kippensoep of tomatensoep om dan (weer) vast te stellen, dat erwtensoep het beste smaakt! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie beeldspraak ;p
Er kunnen verschillende redenen zijn, toch vind ik geen van hun goed.. maar begrijp ik het wel.

Je kan het doen omdat je bang bent om te verbinden aan één persoon. Bindingsangst dus. Maar je wilt ook niet alleen zijn.

Je kunt het doen voor je eigen ego.. omdat je denkt dat je het nodig hebt om jezelf goed te voelen.

Je kunt het doen voor trots binnen vriendengroepen. Waar men hier dus de mist in gaan is dat trots niet bepaald wordt door derden maar door jezelf.

Je kunt het doen omdat je gewoon een drang ernaar hebt. Nymphen bijvoorbeeld. Of mensen die sexverslaafd zijn!

Waarden en normen kunnen verschillen van anderen. Dus daar kan het ook aan liggen. Sommige mensen zien stempelkusjes, zoenen, knijp in de kont of sex niet als vreemd gaan.

Zo kan je maar verder gaan.

Voor jou is het belangrijk om te weten dat jij en jou partner op de 'zelfde niveau' zijn. Daar hebt veel praten bij..

Communicatie is zowiezo goed voor jou relatie.. niet alleen op sexgebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nymphen? Bedoel je Griekse natuurgeesten of jonge teken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nymfomaan = (van vrouwen) lijdend aan een abnormaal sterk verhoogde geslachtsdrift. Ken je het nummer van 50 Cent "Candy Shop": If you be a nympho, I'll be a nympho..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, maar je schreef niet 'nymfomaan' of 'nympho', maar 'nymphen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suzy Q.. mag ik ook fouten maken of ben ik geen mens? Voor de rest (voornamelijk kellypriester) is het nu duidelijk... The end.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jee, wat ben jij lichtgeraakt! Misschien had ik er een smiley bij moeten zetten, ik bedoel het in ieder geval niet zo bloedserieus als je het lijkt op te vatten.
Sommige mensen hebben niet genoeg aan parner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja. Waarom zou je een hamburger willen eten als je iedere dag een biefstukje kunt krijgen? Het antwoord is variatie en afwisseling. Verandering van spijs doet eten. Maar goed daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Het feit is gewoon dat mensen soms snakken naar spanning. En de kick. Ik zelf ben meer iemand van blijf bij je biefstukje maar kruid het dan eens anders als je op peper en zout uit gekeken bent.Dus mocht je op je partner uit gekeken zijn omdat de sleur een beetje in je relatie is gekomen zorg dan voor een spannende toevoeging ( lingerie een fles wijn ik noem maar wat)en dan heb je helemaal geen behoefte meer aan eh hamburgers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf erg monogaam aangelegd maar ik kan me best voorstellen dat andere mensen een relatie kunnen hebben waarbinnen ruimte is voor anderen. Zolang je het daar maar beiden over eens bent.
En waarom, sja, misschien is er een vorm van seks die je niet met je partner hebt/wilt/kunt doen en wel met een ander, of is het fijn om weer eens een 'vreemde' te veroveren.
En voor sommige mensen kan seks losstaan van een relatie en houden van, en is seks met hun partner iets heel anders dan seks met een ander. Als je daar beiden hetzelfde over denkt, waarom zou je dan niet genieten van je relatie en van mensen daarbuiten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat die ander een opgewonden gevoel bij je losmaakt.
wanneer die ander er héél leuk uitziet --een lekkere chick is,zeg maar--- kan ik me voorstellen,dat je er sex mee zou willen hebben.

ik krijg ook wel 's van die gevoelens,maar zal/wil er verder niks mee doen,want persoonlijk ben ik véél te gek op m';n vriendin om haar zo te bedriegen.

maar verder is dit gevoel denk ik,normaal bij de meeste mannen en jongens.
ik denk dat het gewoon bij hun "jachtinstinct" hoort om zovéél mogelijk te "scoren" en dát is weer bepaald door de evolutie: om je zovéél mogelijk te kunnen voortplanten.

nu is dit---gelukkig!---niet meer van toepassing,want we hoeven als mensensoort niet meer te overleven: er zijn er (mééér dan! tenslotte 6,7 miljard op aarde) genoeg nu.

maar goed,de evolutie verloopt nu éénmaal heel langzaam,dus dergelijk genetisch-evolutionair gedrag blijft er nog héél lang a.h.w. "ingebakken" zitten,voorál bij mannen en jongens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk als je met heel je hart van iemand houd er geen plaats is voor nog iemand .
Je kan seks hebben met je hart en met je hoofd dat is wel een verschil.
Die bij vrouwen en scharrels heeft alles te maken met je ego .

Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken maar ik vind wat je nu in deze wereld ziet mensen die maar met iedereen seks hebben zelfs voor een breezer niet helemaal goed .
We zijn zover gekomen dat de jeugd niet meer helemaal begrijpt wat het allemaal inhoud en niet meer weet wat echte liefde is .van god los.
Maar nogmaals iedereen moet doen wat hij of zij denkt wat goed is voor zichzelf .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou met heel mijn hart van mijn man, én er is ruimte voor nog iemand. Dat heeft niets te maken met 'jeugd' (kan ik me helaas inmiddels echt niet meer toe rekenen) of 'van god los zijn' (ik geloof in geen god), maar juist met echte liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat zoek je dan bij die ander nog meer liefde of nog meer sex .