Hyper door oververmoeidheid?

Ik slaap al maanden heel slecht door bepaalde medicijnen. Af en toen mag ik een slaappil maar wil dat niet teveel. Ik lig echt wakker s nachts. De laatste dagen voel ik me juist overdag, maar ok s avonds hyper. Is dat normaal? Vind het een beetje eng want ik heb wel ens gehoord dat het tekenenen zijn van psychose door slaapgebrek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Beste Enna, slaaponthouding kan inderdaad leiden tot hyperactiviteit. Als dat verschijnsel optreedt kun je gedurende korte tijd slaapmedicatie gebruiken. Het nadeel van te weinig slaap is vele malen groter dan dat van een slaappil
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe meer je der over druk gaat maken hoe slechter je gaat slapen ik zou gewoon tv gaan kijken totdat ik in slaap val en dan slaap je vanzelf lukt ook altijd bij mij

Toegevoegd na 27 seconden:
Of muziek luisteren .. radio aan tijdens het slapen kan ook lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens melatonine dat is een lichaams eigenstof en het werkt echt om beter te slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij je van rode kleurstof hyper wordt.
Probeer overdag wakker te blijven. Voor je gaat slapen glaasje melk en even wat lezen. Want van lezen word je moe. meer dan tv want daar word je juist hyper van . Probeer je gordijnen zo veel mogelijk dicht te doen . maak alles comfortabel . en probeer te ontspannen (vandaar het lezen !!!) Voor het slapen even ontspannen ogen dicht en lig goedd ! ik heb meestal dat als ik op mijn rechte zij lig dat ik niet kan slapen maar op linke wel. probeer dus goed en lekker te liggen. hoop dat het werkt. en probeer savonds geen bier/cola en zo. Lukt het niet? dan zou ik maar naar de dokter/huisarts gaan.