mijn lichaamstemperatuur daalt tot 32.1 na 2uur MTB Wat is de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe het komt, weet ik niet. Ik weet wel dat een lichaamstemperatuur van 32.1 graden zware onderkoeling is. Ik zou hier toch maar mee naar de dokter gaan of even checken of je meting wel klopt.
Ritsuka
9 jaar geleden
met mtb bedoel je mountain biken neem ik aan? of is dat een soort drugs?
en hoe heb je dit gemeten? was dit met een orale thermometer, of heb je anaal of onder de oksel gemeten?
hoe lang was je al weer thuis? indien je in de mond hebt gemeten, had je net gegeten of gedronken? dat beinvloed sterk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tenzij je naakt met een nat lichaam een route hebt gevolgd over Antarctica, denk ik dat je temperatuur meter defect is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meet je de temperatuur van het zweet niet op. Infrarood termometer
ronron1212
9 jaar geleden
meter is niet goed of je gebruikt hem verkeerd. Je moet namelijk dan al ernstige kou verschijnselen hebben en functioneert echt niet meer goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je werkelijke temperatuur 32.1 graden is, kun je niet goed meer op je omgeving reageren. als je 5 minuten lang niets eet of drinkt en dan de temperatuur onder je tong meet en je leest dan nog 32,1 af, koop dan maar een nieuwe thermometer. na inspanning en als je hard gezweet hebt, kun je inderdaad wel wat afkoelen. als je sport kan de temperatuur stijgen tot ongeveer 38.5 en die daalt als je daarna uitrust eventueel tot net onder de 36, maar 32,1 is echt extreem laag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
al een nieuwe thermometer gekocht en dan moet je niet zo'n een voor buiten nemen. en als het wel een goeie thermometer zou ik maar ff naar de dokter gaan :)

Antwoorden (1)

"Wanneer een persoon nat, vermoeid en koud is, moet het lichaam van deze persoon heel veel energie verbruiken om warm te worden. Ons lichaam is in staat deze warmte voor een tijdje te kunnen leveren, maar op den duur ontstaat er onderkoeling. Onderkoeling wordt ook wel “hypothermie” genoemd."