verstopping in mijn oor door voordruppelen, wat kan ik doen?

op aanraden van de huisarts begonnen met olie in mijn oordruppelen om t maandag te laten uitspuiten. maar nu zit mijn oor dicht met olie en dat irriteert me mateloos. wat te doen? heb al geprobeerd met een wattenstaafje en keukenpapier de olie eruit te halen maar dat lukt niet....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet er in gaan zitten pulken.
Dan duw je alle losgekomen rotzooi weer terug.
Het is niet voor niks dat het uitgespoten moeten worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist niet met wattenstaafjes etc... erin rommelen. Dat is wat juist wordt afgeraden bij een verstopt oor.
Beetje aan de onderkant van je oor trekken en heen en weer doen kan wat helpen en mogelijk nog wat extra olie erbij doen. Verder afwachten tot hij wordt uitgespoten.

Het beste antwoord

Dat is geen verstopping van de olie, maar van de oorsmeer die zachter wordt van de olie en nu waarschijnlijk een andere substantie is. Dit moet dus, is dus de bedoeling, dan kan het maandag worden uitgespoten. Niet in peuren, dan duw je het naar binnen. Leef er maar even mee. Ja, het is vervelend.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb het doorstaan. en gelukkig is het er gemakkelijk uitgekomen, dank voor de reactie

Andere antwoorden (1)

Door het zachter worden van het oorsmeer krijg je een voller gevoel in het oor ,dat is ook de bedoeling en maakt dat de rommel beter los komt ,echter mijn ervaring met uitspuiten is dat het vaak een averechts effect heeft op de langere termijn en ook een ontsteking kan verooorzaken, de betere oplossing is naar mijn ervaring dan ook het uit laten zuigen van de oren KNO arts waarbij de rommel verwijdert wordt zonder het spoelen met water.