Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

verstopping in mijn oor door voordruppelen, wat kan ik doen?

op aanraden van de huisarts begonnen met olie in mijn oordruppelen om t maandag te laten uitspuiten. maar nu zit mijn oor dicht met olie en dat irriteert me mateloos. wat te doen? heb al geprobeerd met een wattenstaafje en keukenpapier de olie eruit te halen maar dat lukt niet....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is geen verstopping van de olie, maar van de oorsmeer die zachter wordt van de olie en nu waarschijnlijk een andere substantie is. Dit moet dus, is dus de bedoeling, dan kan het maandag worden uitgespoten. Niet in peuren, dan duw je het naar binnen. Leef er maar even mee. Ja, het is vervelend.

Door het zachter worden van het oorsmeer krijg je een voller gevoel in het oor ,dat is ook de bedoeling en maakt dat de rommel beter los komt ,echter mijn ervaring met uitspuiten is dat het vaak een averechts effect heeft op de langere termijn en ook een ontsteking kan verooorzaken, de betere oplossing is naar mijn ervaring dan ook het uit laten zuigen van de oren KNO arts waarbij de rommel verwijdert wordt zonder het spoelen met water.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100