iemand een idee hoe ik de gewrichtsbanden van mijn knie terug kan versterken?

verleden jaar oktober ben ik in Griekenland door mijn knie gegaan bij het springen over een koord. daar heb ik enkele weken mee gesukkeld en bij het spelen van tennis maakte ik steeds gebruik van een verstevigende knieband.
het probleem werd met de tijd opgelost tot ik een paar maanden nadien terug door mijn knie ging tijdens het tennissen. een zijwaartse beweging die werd geblokkeer door mijn voet die bleef vast staan. op het eerste moment vond ik dit niet zo erg omdat het veel minder erg was dan de eerste keer. ik dacht dat dit zich wel weer terug zou oplossen zoals bij de vorige keer maar niks daarvan. ik heb er nu al een paar maanden later nog steeds last van en vind dat de gewrichtsbanden van mijn knie precies uitgerokken zijn door dat ik voel dat mijn knie los zit. ik wil het tennissen niet graag opgeven maar met mijn gehavende knie is dit wel een probleem bij het lopen, ook met die verstevigingsband. die helpt wel maar is niet voldoende...
omdat ik al 69 ebn en niet zo happig op een operatie wil ik eerst langs deze weg informeren of er niet een andere manier is om mijn gewrichtsbanden opnieuw sterker te maken...
misschien heeft er iemand iets gelijkaardigs meegemaakt? bij voorbaat dank voor alle goed raad.

1.6K
Erna55
6 jaar geleden
Ga naar de huisarts. Deze kan je verwijzen naar een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een orthopeed.
Ritsuka
6 jaar geleden
Fysio inderdaad
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55 en Manonnetje33, voor raadplegen van een fysiotherapeut is geen verwijzing van een huisarts nodig, zie bijvoorbeeld http://www.decolvenier.nl/documents/fysiotherapie-paramedici/veel-gestelde-vragen/heb-ik-een-verwijzing-nodig-van-de-huisarts-voor-behandeling-fysiotherapie.xml?lang=nl
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als naar een fysio, zoek er dan één die ook manuele therapie doet.
Oefeningen zijn nutteloos als er iets niet helemaal goed staat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@JanJ2002 . Ik had het over een orthopeed. Daar heb je wel een verwijzing voor nodig.

Antwoorden (1)

Fietsen is een heel stabiele beweging voor je knieën en als het alleen je kniebanden zijn zou dat op den duur moeten helpen; kost wel veel tijd.
Zoals je omschrijft hoe het ontstaan is en hoe je na zoveel tijd nog steeds en soms meer last krijgt zou je kunnen bedenken, dat er meer aan de hand is. Wellicht is er ook iets met de meniscus of met de knieschijf. Toch een reden om de huisarts te raadplegen. Deze kan foto's laten maken en je doorsturen naar de orthopeed.