Klopt het dat als je een kakkerlak/pissenbed inslikt je hooikoorts over is?

Mischien ga ik het dan wel eens proberen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De kakkerlak zou ik niet adviseren ; die bevat eiwitten die juist een allergische reactie kunnen uitlokken, en wat is hooitkoorst anders dan een allergische reactie ? De pissebed is een ander verhaal. Dat gebruik is een oud huismiddeltje ., en zoals alle huismiddeltjes maar heel moeilijk uit te roeien. Je komt het dan ook heel veel tegen op Internet. En veel mensen zweren er baat bij te hebben (gehad). Maar waarop die werking dan eventueel zou berusten, daarover zwijgen alle bronnen in alle talen. Ik vrees dan ook dat waar het wel werkt, het werkt op dezelfde manier als bijvoorbeeld homeopatische middelen of suikerpillen : het placebo-effect in combinatie met het grillige verloop van de ziekte, en soms zelfs het zelfgenezend vermogen. Juist bij kwalen die komen en gaan, die plotseling kunnen verergeren en verminderen - en hooikoorts hoort daar zeker bij - neigen mensen het verband te leggen met de daarvoor geconsumeerde pissebed. (Die overigens het zelfde effect kunnen hebben gehad op het genezen van bedplassen, waaraan ze hun naam danken). Het is duidelijk een gevalletje ' baat het niet, schaadt het niet' , dus je bent vrij het te proberen, maar het resultaat is sterk afhankelijk van je verwachtingen. Een medisch onderbouwde verklaring echter waarom het zou werken, is er niet te geven. (Iets als : het eiwit in pissebedden bevat een sterk anti-histamine-achtige werking' ofzo. Had ik eigenlijk gehoopt / verwacht., maar helaas, het lijkt vooralsnog te gaan om een placebo). Alle zogenaamd serieuze informatie over het gebruik van pissenbedden bij hooikoorts komen, sorry, in de regel van kwakzalfsites die werkelijk verzuipen in de achterhaalde en pseudo-wetenschappelijke nonsens.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/divers...

Nee, dat is een broodje aap verhaal. Als het werkelijk zo was dan was er allang een medicijn op de markt gebracht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100