als mensen grijs worden, worden ze dat dan op hun hele lichaam??

ik bedoel, de armen en wenkbrauwen worden grijs, maar de wimpers weer niet, schaamhaar zou ik niet weten

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als eerste worden je hoofdharen grijs, daarna wenkbrauwen, schaamhaar en borsthaar. Pas veel later worden de haren op je armen en benen grijs. Toegevoegd na 49 seconden: Wimpers kunnen uiteindelijk ook grijs worden, maar hoeft niet.

uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik al behoorlijk grijs begin te worden,maar mijn schaamhaar is nog erg donker.of dat bij iedereen zo is weet ik niet.

Als het hoofdhaar grijs is geworden, volgt de overige beharing ook, maar dat gaat langzamer, veel langzamer. Ik heb totaal grijze mensen gezien met donkere lichaamsbeharing, en nog redelijk donkere wenkbrauwen. Het verschilt wel per persoon.

Bronnen:
thuiszorgervaring.

Over het algemeen wordt alles uiteindelijk grijs. Ik heb 10 jaar in de zorg gewerkt en heel veel oudere dames en heren moeten wassen en douchen, dat gaf een aardig beeld weer van de vergrijzing :) Dingen die mij opvielen: De wimpers worden overigens meestal niet helemaal grijs maar vaak wel wat lichter. De lichaamsbeharing zoals armen kunnen ook wit/witblond worden in plaats van grijs.

Bij mij heeft het verval nog slechts bezit genomen van mijn slapen. Voor de rest is alles nog zoals het was, alleen minder.

De vorming van waterstofperoxide die de grijswording veroorzaakt ontstaat blijkbaar op verschillende plaatsen in verschillende concentratie. Nu wordt de hoofdhuid waar het haar zit extreem goed doorbloed. Dat daar de sterkste grijswording ontstaat zou daarmee in verband kunnen staan. De huid bij de wenkbrauwen , onder de neus en kin wordt in mindere mate doorbloed , net als de huid in de schaamstreek. Verder gebruiken de hersenen veel energie, ongeveer 20% van het totaal en is de aanvoer, koeling en afvoer in het hoofd van groot belang. Ik denk dat daarom bovenop het hoofd de vergrijzing het krachtigst is maar dat beharing op de rest van het lichaam ook wel degelijk vergrijst.

Ik heb bij mezelf nog geen grijze beenharen, wimpers en wenkbrauwharen kunnen ontdekken, de rest begint al wel. (eerste witte hoofdhaar ontdekt toen ik 20 was, ben nu 43). Op een van m'n slapen ontstaat steeds een lange dunne haar, die is ook al jaren wit (ik trek 'm steeds uit zodra ie me opvalt), maar ik heb een moedervlek op m'n kin waar drie haren uitgroeien (ik noem ze maar heksenharen), daarvan zijn er 2 bruin (zoals m'n overige haar) en 1 is wit. Die knip ik steeds af (epileren in een moedervlek is een slecht idee). Hoe iemand 'vergrijst' is nogal individueel, merkte ik in de ouderenzorg - sommige mensen krijgen grijs hoofdhaar en hebben dan nog rossig haar in de oksels en de schaamstreek, anderen hebben overal spierwit haar, er valt volgens mij geen zinnig woord over te zeggen. Wel valt het natuurlijk bij een donkerharig iemand veel eerder op als er haren grijs of wit worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100