Welke merk?

Ik wil weer een multivitamine gaan slikken maar hoe weet ik nu wat goed is en wat er in moet zitten en wat zeker niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kunt er best vanuitgaan, dat fabrikanten van Multivitamine een beetje weten, wat wèl er in moet zitten en wat niet. Om dat nou zelf allemaal te gaan uitzoeken, lijkt met niet zo'n goed idee.

Ik kan je Kruidvat Multivitamine en Mineralen A-Z wel aanbevelen, vooral omdat het ook een beetje betaalbaar is. 300 pillen voor een Eurootje of 8, en vaak in de aanbieding. Zitten 22 verschillende vitaminen en mineralen in, dus daar zal toch echt niks ontbreken lijkt me.

Als je heel precies wilt weten, hoe je het aan moet pakken met multivitamine, dan is er maar één goede manier: aan je huisarts vragen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt af van je leeftijd en van je normale eetgewoonten. Als jij denkt iets tekort te komen van vitaminen, welke dan ook, kun je daaraan de multivitaminenpillen aanpassen. Alles wat je teveel binnenkrijgt aan vitaminen door het gebruik van pillen plas je ook weer uit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Centrum is naar mijn idee een goed merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ze zo ie zo slikken als aanvulling en niet als oplossing!

Als je een goed gebalanceerd dieet hebt hoef je ze alleen maar als extra in te nemen!!! Hoeven dus van sommige mineralen echt geen grote hoeveelheden in, TE veel is nooit goed maar volgens mij scheidt/schijt je het te veel meteen weer uit...

Huismerk multivit kunnen dus gewoon prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is onjuist: niet alle vitamines die je in overdosis binnenkrijgt scheid je vanzelf weer uit. Dat geldt alleen voor vitamines die oplosbaar in water zijn, die plas je uit. En zelfs dat is belastend voor de nieren. De in vet oplosbare vitamines stapelen zich op tot schadelijke hoeveelheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ADEK zijn vetoplosbaar en plas je niet uit, en bij hoge doseringen wateroplosbare vtamines kun je je nieren en lever een opdonder geven.
Vitamines zijn gezond maar dat is NIET hetzelfde als 'meer is gezonder'.
nooit doen ik heb daar door 2 vrienden verloren die er door gestorven zijn ik hoop dat je dit onthoud groeten gast18jaar