Is de minimumgrens in elk land 18 jaar als het gaat om pornografisch materiaal?

Of zijn er landen waar er een hogere (of lagere?) minimum leeftijd geldt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde ooit dat er een staat is in Amerika, waarop je op je 16e mag meespelen in een pornofilm, maar pas vanaf je 18e of 21e mag kijken naar porno. Geen idee of het een broodje aap verhaal is.

Het beste antwoord

De beantwoording van deze vraag is complex. Ten eerste is het niet duidelijk of er bedoeld wordt 18 jaar om naar porno te kijken of aan porno mee te doen. Kijken naar is in sommige landen (voor alle leeftijden) legaal en in andere landen (voor alle leeftijden) verboden en alles wat er tussen in zit met vooral 16,18 en 21 als grensleeftijd. Meedoen heeft soms geen grenzen (omdat het land hierover geen wetten heeft gemaakt) en soms wel en dan zie je leeftijden als 16, 18 en 21 voorbijkomen. Tenslotte verschilt de definitie van wat pornografie is per land en ook nog eens in de tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, ook 21 is een veel voorkomende leeftijd en er zijn landen waar je levenslang kandidaat voor steniging bent als ze erachter komen dat je pornografisch materiaal in je bezit hebt.