Hoelang mag afspraak met huisarts duren?

5 jaar geleden
1.7K
Erna55
5 jaar geleden
Hier zijn geen wettelijke regels voor. Bij huisbezoeken van een huisarts kan de afspraak makkelijk langer dan een uur duren.

Antwoorden (1)

Een consult duurt doorgaans tien minuten. Je kunt een dubbele afspraak maken bij meerdere vragen en/of ingewikkelde problemen (psychische klachten bijvoorbeeld).
Maar een echt maximum zit er niet aan een consult, indien nodig kan een consult langer duren.
SimonV
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Plus.
Toevoeging: wanneer je een afspraak wilt maken en je denkt niet voldoende te hebben aan 20 minuten, vertel dat dan. Het kan handig zijn om de afspraak dan niet aan het begin van het spreekuur te zetten, i.v.m. uitloop.