Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Slecht slapen door Nicotinell pleister?

Ik heb de bijsluiter gelezen, maar ik kon er niets over vinden. Gisteravond plakte ik voor het eerst een Nicotinell pleister op. Ik heb er super super slecht van geslapen. i dit normaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Helaas is dit inderdaad een bijwerking. Ik heb ze ook gebruikt en sliep slecht en had erge nachtmerries. Je mag een pleister 24 uur dragen, maar normaal rook je ook niet als je slaapt, dus ik haalde hem er voor het slapen gaan af. Dat ging beter.

Bronnen:
http://stivoro.custhelp.com/app/answers/de...

Zou het niet gewoon toeval geweest kunnen zijn?

Misschien moet je er eerst gewoon aan wennen ?

Ja zeker. Toen ik stopte ging ik ook pleisters gebruiken, maar ik stond zo strak als een hoepel door die dingen. Ik heb er toen maar een klein stukje afgeknipt en opgeplakt. Volgens mij krijg je echt veeeel te veel nicotine binnen door die dingen. Toegevoegd na 1 minuut: Ik ben er toen ook eigenlijk meteen mee gestopt. Ik had niet echt last van afkickverschijnselen van de nicotine en ben goddank na 17 jaar roken zonder problemen gestopt.

Klopt dit had ik vroeger ook, ik heb nicotine kauwgom genomen werkte voor me veel beter kon gewoon slapen en met een kauwgom ben je met je mond bezig zoals je met ene mond bezig bent ene sigaret te roken. Ik ben er nu 3 jaar vanaf en heb kauwgom gebruikt maar was op dat moment ook zeer ernstige ziek waardoor ik direct besloten heb te stoppen. En Kauwgom gebruikt daar kon ik goed van slapen en heeft geen neveneffecten gehad.

Je hebt helemaal gelijk: Ik sliep helemaal niet meer, echt afschuwelijk. Ik ben er na 3 doorwaakte nachten mee gestopt. Was er helemaal ziek van.