Slecht slapen door Nicotinell pleister?

Ik heb de bijsluiter gelezen, maar ik kon er niets over vinden. Gisteravond plakte ik voor het eerst een Nicotinell pleister op. Ik heb er super super slecht van geslapen. i dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

Helaas is dit inderdaad een bijwerking. Ik heb ze ook gebruikt en sliep slecht en had erge nachtmerries.
Je mag een pleister 24 uur dragen, maar normaal rook je ook niet als je slaapt, dus ik haalde hem er voor het slapen gaan af.
Dat ging beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
woow..werkt dat echt als ik hem er gewoon snachts vanaf haal?
En heeft dat geen effect op de behoefte overdag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, s nachts rook je ook niet dus...
ik heb nicotinekauwgum als vervanging en dat is logischerwijs ook overdag. Mijn tante vertelde laatst nog dat toen zij stopte met pleisters, ze zo slecht sliep s nachts en nachtmerries kreeg. En toen is zij die pleisters ook alleen maar overdag gaan dragen. s nachts is helemaal niet nodig dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dus de kauwgom en t fijne daaraan is dat je zelf kan doseren naar wat je nodig hebt. En je vervult ook nog de behoefte iets in je mond te stoppen (ben nu anderhalve week gestopt ermee en het gaat best goed! geen sigaret meer aangeraakt!) En die kauwgom gebruik je ook niet s nachts. Dus mochten de pleisters voor jou niet werken is dat ook nog een optie. Wel effe wennen aan de smaak maar daar wen je snel genoeg aan ik vind t nu zelfs lekker (heb de mint smaak)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel hoor.

Andere antwoorden (6)

Zou het niet gewoon toeval geweest kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou kunnen ja!
Misschien moet je er eerst gewoon aan wennen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat kan. Vond het wel toevallig haha
Mijn partner heeft ook pleisters geplakt en kreeg nachtmerries.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker. Toen ik stopte ging ik ook pleisters gebruiken, maar ik stond zo strak als een hoepel door die dingen. Ik heb er toen maar een klein stukje afgeknipt en opgeplakt. Volgens mij krijg je echt veeeel te veel nicotine binnen door die dingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben er toen ook eigenlijk meteen mee gestopt. Ik had niet echt last van afkickverschijnselen van de nicotine en ben goddank na 17 jaar roken zonder problemen gestopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan had je denk ik pleisters met te hoge dosissen nicotine! Maar knap dat je uiteindelijk zonder hebt kunnen stoppen. Ik doe t nu mbv kauwgom. Dat kun je zelf doseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moest afhankelijk van hoeveel je rookte je pleister uitkiezen. Omdat ik nogal hoog in het rookspectrum scoorde had ik inderdaad hoge dosering.
Ik rookte erg veel, maar kreeg toch nauwelijks afkickverschijnselen. het enige wat echt vervelend was, was de ongelofelijk vieze smaak in mn droge mond. Maar ook dat was zo weg.
Ik had me op het vreselijkste voorbereid en dacht dat ik heel erg verslaafd was, maar ik ben zonder enig probleem gestopt. Hierdoor wel spijt dat ik dat niet veeeeel eerder had gedaan.
Roken was gewoon een domme gewoonte, net als in je neus peuteren of aan je haar friemelen. Voor de nicotine doe je het niet, dat kun je ook met een pleister binnen krijgen.. Het is de gewoonte.....iets in je vingers hebben en aanzuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de gewoonte doorbreken vind ik ook het moeilijkste. Daarom vind ik het kauwgom kauwen fijn, omdat je dan toch een beetje die orale behoefte bevredigt. Ik heb wel afkickverschijnselen. Koppijn en vooral heel veel keelpijn. maar dat gaat wel weer over, ik weet waar ik het voor doe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed hoor, volhouden!!
Klopt dit had ik vroeger ook, ik heb nicotine kauwgom genomen werkte voor me veel beter kon gewoon slapen en met een kauwgom ben je met je mond bezig zoals je met ene mond bezig bent ene sigaret te roken. Ik ben er nu 3 jaar vanaf en heb kauwgom gebruikt maar was op dat moment ook zeer ernstige ziek waardoor ik direct besloten heb te stoppen. En Kauwgom gebruikt daar kon ik goed van slapen en heeft geen neveneffecten gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk: Ik sliep helemaal niet meer, echt afschuwelijk.
Ik ben er na 3 doorwaakte nachten mee gestopt. Was er helemaal ziek van.