Is er al vooruitgang om blinden en slechtziendien ,waarvan de oogzenuwen zijn aangetast, te genezen? neuroloog zegt dat er bij mij geen hoop meer is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar komt het door? Misschien dat dat van belang is voor de beantwoordig van je vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou dat ik kon zeggen van wel.
Maar ik ben geen neuroloog nog oogarts en kan hier eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Behalve dan dat een neuroloog dit toch zeker niet voor niets tegen je zal zeggen.
Wat ik je wel kan zeggen is dat je recht hebt op een second opinion, als je twijfelt aan de diagnose of behandelwijze van deze neuroloog kan het absoluut geen kwaad om een second opinion te vragen, dit kun je vragen via de huisarts. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met Visio, dat is een expertisecentrum voor slechtzienden en blinden. Ze kunnen je helpen om om te leren gaan met je visuele beperking.
Sterkte.

Het beste antwoord

Zenuwen die beschadigd zijn kunnen ze (nog) niet vervangen.
Er wordt inderdaad aan gewerkt, maar dat kan echt nog jaren duren. Twee van mijn kleinkinderen hebben opticus atrofie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aantasting van de oogzenuwen is iets wat vaak niet te genezen of te verbeteren valt. Daarbij, geloof je je neuroloog niet? Zo'n iemand is vele malen meer gespecialiseerd dan de mensen op goede vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BAM
Een jaar of 8 geleden heeft een prof in de VS een systeem ontwikkelt welke aan de basis van de oogzenuw, bij de hersenstam, een verbinding maakt. Een camera voedde de zenuw hiermee een beeld. Een persoon heeft dit systeem -illegaal: Het systeem was niet toegelaten- ingebouwd gekregen, en kon hiermee weer vormed ed zien.

Helaas was zijn werk controverseel, kreeg geen financiering meer, en de man is overleden. De persoon met de camera leefde een jaar of 3 geleden in ieder geval nog.

Dus: Er is altijd hoop, maar het gaat wel jaaaren duren voor eea op de markt zal zijn.

Een site hierover gevonden: http://www.seeingwithsound.com/etumble.htm