Is het raar dat als je 18 bent, je dan (ook) na gaat denken over dingen als filosofy? en dergelijk

Over dit soort dingen denk ik de laatste tijd na. En ik ben net een paar weken 18! Is dat niet ook raar? Want nou ben ik volwassen. Hoort dat er dan wel bij over dat soort dingen nadenken en opzoeken? Want ik ben immers geen puber meer ofzo.
Misschien ook omdat ik te veel nadenk over van alles, meestal ook hoe mensen over me denken en wat ze (mogelijk) van me vinden.
Als ik er bij bepaalde zaken niet bij in m`n achterhoofd houd dat ik het bijv. `met een korreltje zout moet nemen'
Dan zak ik er in weg. Hoort dat (nog) als je net 18 bent?
En als je 18 bent, bent je dan adolocent, jongvolwassen, of gewoon helemaal volwassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.2K

Het beste antwoord

Helemaal niet raar. jouw hoofd heeft zich gevuld met allerlei feitenkennis en je bent steeds beter in staat om al die feiten te combineren, met elkaar te verbinden. Je ontdekt samenhangen. Dat is boeiend. Straks kun je zelf met al die feiten misschien wel een mooi boek schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De een is met 18 nog een echte puber en de ander is met 18 behoorlijk volwassen.

Veel nadenken is niet slecht en het is helemaal niet raar als je aan het filosoferen gaat.

MAAR
Gezien jouw andere vragen heb ik het gevoel dat je over de verkeerde dingen aan het nadenken bent.
En dat je je bezig houdt met complottheorieën, in plaats van leuke dingen te doen.
Er is niets mis met een avondje bomen over de zin van het leven.
Maar als je dat tot doodgedachten brengt moet je echt iets anders gaan doen.
Flink gaan sporten ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, en dat naar de huisarts gaan is ook een goed idee.
Ik heb over dat een redelijk uitzichtloos gevoel, en weet dat ik daarom miss ook over andere zaken ga nadenken. Hoewel ik me er wel langer mee bezig gehouden heb met fylosofie enzow..
Die doodgedachten hebben denk ik meer te maken met dat gevoel wat gewoon echt ondraaglijk word, en ik merk dat soms als ik films ga kijken ofzo, dat gevoel een stukje minder word. Of als ik bij de zee ben of in een bos, een rustige plek. Maar zodra ik denk aan naar buiten gaan in de zin van drukke plekken en/of reizen dan krijg ik het alweer Spaansbenauwd.
Ik weet dus niet zo goed wat ik er mee aan moet, en probeer mezelf ook bij te houden (als je begrijpt wat ik bedoel.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje.. wat een verhaal. Ik ben ook echt een (door)denker, zie vaak beren op de weg, denk soms alleen maar aan de doemsenario's. Dat je veel over dingen nadenkt is geen probleem. Wat ik uit eigen ervaring weet is dat je moet oppassen dat je niet de verkeerde dingen gaat denken en je zelf dingen aanpraat. Dat doe ik ook wel eens. Mensen gebruiken vaak het woord ik ben. Je drukt jezelf dan in een hokje en verder kun je geen kant meer op want zo ben je. Maar ja dat is natuurlijk niet zo, maar dat zeggen mensen vaak wel. Naar de huisarts gaan is zeker een goed idee. Jij loopt tegen bepaalde dingen op. Op zich hoef je natuurlijk niet de massa op te zoeken(drukke plekken/reizen). Doe lekker wat je zelf wil. Je MOET niets, je mag. Je krijgt rust als je je in de natuur bevind en lekker alleen ergens bent op een rustig plek. Blijf dit vooral ook doen. Ik denk wel dat er meer aan de hand is. Dus please ga naar de huisarts. SUC6
Wat mensen over je denken en wat ze van je vinden, daar moet je zeker niet over zitten piekeren. Want er zal altijd wel iemand zijn die een opmerking te maken heeft. Als jij je maar goed voelt, heeft daar niemand iets mee te maken.
En het is niet omdat je nu 18 bent, dat er een knopje omgedraaid wordt hoe je moet denken. Iedereen is verschillend en jij bent nu eenmaal een denkertje. Daar is helemaal niets mis mee. Beter een denker dan een losbol. Misschien kan je een dagboek bijhouden om je gedachten in op te schrijven of zo.
Maar je mag wel de "lichtere"dingen van het leven niet vergeten. Verzet je geest ook regelmatig met uitgaan, babbelen met vriendinnen en sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk niet! Om eerlijk te zijn, ik ben 13 en ik kan me dagen bezig houden met zulke vragen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij toont het aan dat je fatsoenlijke hersens hebt. Iemand die nooit ergens over nadenkt, dat is pas raar ;).