Kan een oogbehandeling volledig worden vergoed door een zorgverzekeraar?

Momenteel heb ik een sterkte van boven de -10 en is ooglaseren dus niet mogelijk. Lens implantaten zijn wel mogelijk en ik heb gehoord dat er zorgverzekeraars zijn die dit volledig vergoeden(uitzondering)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (1)

Ik heb 3 zorgverzekeraars gevonden die dit in 2014 vergoeden. Dit zijn hun voorwaarden:

De Amersfoortse - Aanvulling Optimaal - laserbehandeling of lensimplantatie: 100%, max. € 625,- per oog vanaf 4 dioptrieen 1 x p. 5 jr. - vanaf € 67,75/maand

Energiek - Top - laserbehandeling of lensimplantatie: 100%, max. € 500,- (voor behandeling beide ogen) - vanaf € 26,40/maand

Salland - Top - laserbehandeling of lensimplantatie: 100%, max. € 500,- (voor behandeling beide ogen) - vanaf € 26,40/maand

Ik ken de kosten van je behandeling niet. Ik weet dus niet of ze onder deze voorwaarden volledig vergoed zullen zijn.