Hoe komt het dat ik wazig zie met één oog?

Ik draag maandlenzen en gister heb ik mijn lenzen verwisseld (gewoon dezelfde stekte als de maand ervoor) en sinds ik dit gedaan heb zie ik wazig met mijn rechter oog. Als ik mijn bril op heb heb ik geen last van dit probleem terwijl daar dezelfde sterkte in zit.
Ik heb al een afspraak met mijn opticien gemaakt maar die heeft pas na het weekend tijd.
Is iemand die een verklaring heeft voor dit probleem of weet hoe ik dit kan oplossen (behalve door mijn bril te dragen) dan hoor ik dat graag.

Alvast ontzettend bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
2.4K
Amadea
7 jaar geleden
Het lijkt mij het slimst om de lenzen weer terug te wisselen. Je linker- en rechteroog hebben niet deze soort lens, en je rechteroog kan duidelijk met je linkerlens niet scherp zien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gok dat de vrager met wisselen niet links-recht bedoelt, maar oud-nieuw.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat Nanne gewoon nieuwe maandlenzen heeft gekocht, waarvan de lens voor het rechter oog niet de juiste sterkte heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien heeft Nanne een vetvlekje op de rechter lens. Maak deze nog eens goed schoon , kan een wereld van verschil uitmaken.
fremar
7 jaar geleden
Kan zijn dat er wat lucht onder die lens zit.Of foute levering.

Antwoorden (1)

Wat zou kunnen is dat de lens verkeerd om in je oog zit.
Haal hem eruit, 'plop' het om en doe hem dan weer terug in je oog.

Wat ook kan is dat de lens beschadigd is geraakt.

Als het niet helpt om hem andersom in te doen, zou ik inderdaad even langs gaan bij de opticien. En tot dan je bril te dragen.