Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Computer Vision Syndrome (CVS) wat kan er tegen gedaan worden?

Ik en net als mijn collega's, zitten elke dag achter de computer, meesten van ons gaan in de avond ook nog door met de computer. Maar had ik een stukje gezien over Computer Vision Syndrome (CVS). dat je wazig kunt gaan kijken omdat je te lang naar een computers scherm kijkt.

Nu is mijn vraag, wat kun je hier tegen doen? want we hebben al pauzes maar ik vrees niet genoeg om dit tegen te gaan. Moet ik hier ook advies over gaan geven, en waar kan ik meer informatie hier over vinden?

Elk antwoord is welkom, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor zover ik weet is het verboden om meer dan 6 uur per dag achter een computer te werken. Elke 2 uur moet je 10 minuten er achter vandaan.
Veel werkgevers onthouden hun personeel van dit soort info om de omzet te verhogen.
Het beste is het om wat vaker verder van je af te kijken dan je pc scherm. Je kunt bijvoorbeeld naar buiten kijken.
Knipper ook wat meer met je ogen. Uit onderzoek is gebleken dat je minder met je ogen knippert als je voor een beeldscherm zit. (Dat kan droge ogen tot gevolg hebben.)
Richt je werkplek wat onhandig in zodat je vaker achter je bureau vandaan moet om iets te pakken of de telefoon aan te nemen.
In de pauzes kun je natuurlijk naar een koffieautomaat lopen en tussen de middag buiten gaan wandelen.
Laat je ogen evt. wat vaker meten bij de opticien. Er bestaan speciale opticiens die je kunnen adviseren over het trainen van de oogspieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding