Wäarom verdwynt de ambitie om naar sportschool te gaan vaak na tijdje,terwijl je het toch leuk vindt als je het weer gedaan hebt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Das meestal zo met nieuwe dingen, in het begin is het leuk maar als je het een tijdje gedaan hebt dan is de nieuwigheid er af.
Hetzelfde geldt trouwens voor de meeste 'goede voornemens' , het oude gedrag komt weer boven als je doorzettingsvermogen mist.
Het feit dat je het toch weer leuk vindt als je het hebt gedaan is een gevoel dat je trots op jezelf bent, je hebt aan jezelf bewezen dat je discipline hebt.
En het sporten geeft gewoon een heerlijk tevreden gevoel na afloop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord +1

Andere antwoorden (5)

Omdat bijna iedereen het te druk met van alles en nog wat heeft!
Het is hartstikke leuk om te sporten inderdaad, maar de verleiding om een avondje te relaxen is ook erg groot!
Daarom is het moeilijk om je over die streep te zetten om toch te gaan sporten.
Ondanks dat je weet dat het lekker en leuk is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je vaak doet went en wordt saai. Het meeste saaie is dan natuurlijk school, altijd hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, wat een herkenbaar antwoord! Ik zit dit met het schaamrood op de kaken te typen want ook voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik de sportschool van binnen heb gezien. Ik ben 'ondersteunend lid' zou je kunnen zeggen.

Het antwoord ligt vaak besneden in de zin 'liever lui dan moe'. Vaak als je er al een hele school en/of werkdag op hebt zitten en je hebt je avondeten achter de knopen, kom je in principe niet meer van de bank af. Vaak als je met jezelf afspreekt om op een bepaalde dag en of tijd te gaan, dan komt er altijd iets 'belangrijkers' tussen...Tenminste, zo ervaar ik dat.

In principe moet je uitvogelen wat voor jou de moeilijke tijden zijn, dus als je 's avonds moeite hebt om te gaan sporten, probeer een andere tijd te vinden.

Je kan natuurlijk ook zorgen voor een stok achter de deur door een sportmaatje te zoeken, dus iemand die je echt van de bank af trekt.

Als je het geld er voor over hebt kan je natuurlijk altijd een personal trainer inhuren die je gaat bellen op het moment als je niet komt opdraven, maar dat gaat wel heel ver.

Ik ben het met je eens dat je nadat je hebt gesport je weer een stuk voldaner voelt, en in mijn geval minder schuldig als het toch bij een hele avond bankhangen is gebleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ook een visuele reden. Als je net weer begonnen bent zie je al vrij snel wat resultaat komen, omdat je lichaam weer op een omslagpunt zit. Om daarna het resultaat uit te breiden moet je intensiever gaan trainen en duurt het ook steeds langer voor er zichtbaar resultaat is. Dit kan mensen ontmoedigen.

Ook kan het komen juist doordat er na een tijdje al wat resultaat is en de desbetreffende sporter het gevoel heeft bereikt te hebben wat hij wilde bereiken en er weer mee stopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er geen bal aan is! (doordenkertje)

Over het algemeen stimuleert eenteamsport beter.