ontstoken tandvlees na trekken kies,wat moet ik doen?

Mijn kies is er Dinsdag uit getrokken,met veel moeite.
Nu is de wond ontstoken,stinkt en smaakt vies.
Wat moet ik nu doen,gaat het vanzelf over,moet ik spoelen moet ik naar de weekend tandarts?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
22.3K

Antwoorden (5)

meestal krijg je iets mee om te spoelen ,zo niet apotheek vragen om iets ,ik zelf heb gespoeld met water en een schepje zout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen bij mij onlangs een kies getrokken was, kreeg ik chloorhexidine 0.2% mee om te spoelen.
Dat heb je nu, in het weekend, natuurlijk niet zomaar even bij de hand, dus ik zou het proberen met (zee)zout opgelost in water.
Wonden in je mond genezen over het algemeen heel snel, dus probeer het hiermee, en kijk het even aan.

Anders dinsdag terug gaan naar je tandarts, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij van de week ook een kies getrokken,maar ik mocht beslist niet spoelen,dan gaat de wond bloeden.Hou je er last van gewoon even aan de tandarts vragen.Zou niks op eigen houtje doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zou morgen ochtend even bellen.weekend tandarts is niet nodig hoor,of je moet door de grond gaan v/d pijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Morgen moet Dinsdag zijn,natuurlijk.
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je alveolitis hebt wat heel erg veel pijn kan doen. Ga voor de zekerheid maar even naar de tandarts als je ontsteking niet minder wordt. De tandarts spoelt de wond dan met waterstofperoxide en daarmee moet de ontsteking weggaan. Blijf iig de wond héél voorzichtig poetsen met een zachte tandenborstel... Tegen de pijn kun je een paracetamol nemen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg ook: contact met je tandarts opnemen. Als je toevallig zeezout in huis heb kun je daar voorzichtig mee spoelen. Niet teveel zeezout gebruiken. Neem lauw warm water dat verdeelt het zeezout beter. Dat werkt ontsmettend. Was een vriendin ooit aangeraden door haar tandarts. Anders gewoon even met gekookt afgekoeld water spoelen een aantal keer per dag. Vooral als je iets gegeten hebt.
En vooral niet roken als je een roker bent!!

Sterkte en succes!