Is iemand verplicht met thyrax te beginnen als bij toeval blijkt dat de schildklier traag werkt terwijl de persoon geen klachten heeft?

komt men sowieso ooit van thyrax af?
wat doet thyrax met een lichaam?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Thyrax is een hormoon wat je schildklier normaal zelf aanmaakt! Ik slik het al jaren, en je komt daar nooit meer vanaf! Maar thyrax doet niks anders met je lichaam als wat het normale hormoon met je lichaam doet. Verplicht ben je nooit iets, maar ik raad het je wel aan! elke 3 maanden bloed laten prikken en dagelijks je medicijnen..daar kun je heel oud mee worden hoor!

Verplicht ben je het zeker niet. Een hoop mensen hebben een trage of juist actieve schildklier. Als er geen klachten of verbeteringen te verwachten zijn, waarom zou je dan medicijnen slikken?

Je bent niets verplicht. Een traag werkende schildklier is iets wat langzaam klachten geeft, dus niet dat je ineens ergens last van krijgt. Het zijn meestal vage klachten, als vermoeidheid, gewichtstoename, kouwelijk, loom en aphatisch zijn. Komt er uit een bloedonderzoek naar voren dat je te weinig schildklier hormoon aanmaakt, krijg je thyrax voor geschreven. dit zal je de rest van je leven moeten slikken. Het heeft weinig bijwerkingen. Een traag werkende schildklier niet behandelen kan op langere termijn best vervelende gevolgen hebben. Laast van gewrichten, stoornissen in de menstruatie, trillende handen, overmatig zweten,last van de warmt en zelfs depressie's. De schilklier regelt je stofwisseling. Ik zou nog eens met je arts gaan praten en samen bespreken wat je het beste kan doen. Je zou het ook een half jaar kunnen proberen, zelf ben ik erg opgeknapt toen ik begon met Thyrax.

Bronnen:
Eigen ervaring

Natuurlijk ben je niks verplicht, je bent nog altijd baas over eigen lichaam. Vraag wel aan je arts wat de waarschijnlijke gevolgen zijn als je het niet gaat slikken, dan kun je een geïnformeerde keuze maken. Om het wel te gaan slikken, om het niet te gaan slikken, of om af te wachten of je daadwerkelijk klachten krijgt. Wat thyrax doet, is het tekort aan schildklierhormoon in je lichaam aanvullen. Dat zorgt ervoor dat je stofwisseling sneller werkt, en je bijvoorbeeld ook meer energie krijgt. Als je overgewicht hebt, merk je dat het afvallen niet meer zo moeilijk gaat. Ook heb je het minder snel koud. Je kunt lichamelijk wat sterker worden, omdat een te trage schildklier ook negatieve invloed heeft op je spierontwikkeling. Als je menstruatiecyclus onregelmatig is, kan die zich stabiliseren. En of je ooit van thyrax af komt: ik wel. Maar ik heb ook begrepen dat dat niet vaak voorkomt, oorspronkelijk werd ook bij mij gedacht dat ik het levenslang zou moeten slikken. Overigens ben ik natuurlijk in overleg met de dokter gestopt, niet zomaar op eigen houtje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100