Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn de nadelen van een kaakoperatie?

ik ben 13 en ik moet een kaak operatie over een aantal jaar. (tenminste ik mag het zelf weten).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik ben ook 13 jaar, en heb een plaatjesbeugel. bij mij verstonden ze onder "kaakoperatie" 2 schroeven in je kaak. ik weet niet of jij dat ook bedoeld. ik heb dat dus gedaan, en ben heel blij! mijn tanden staan veel mooier, en zowiezo, je bent er zo vanaf! het enige waar je pijn aan kunt hebben is de spuit. verder niet! miss daarna nog ff, maar dat gaat snel genoeg over!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als zo'n kaakoperatie nodig is, dan zal het uiteindelijk alleen maar voordelen geven. De kwaal wordt ermee verholpen.

Nadelen zijn van tijdelijke duur. Je zal na de operatie een tijd last hebben van de behandeling; stijve kaak, waarschijnlijk tijdje vloeibaar voedsel moeten eten etc.

Uiteindelijk zul je blij zijn, dat je de stap genomen hebt.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Moet je niet voor een kaakoperatie ter voorbereiding eerst een jaar met een beugel rondlopen?
Een kaakoperatie is best zwaar. Je moet er veel voor doen, zoals dus met een beugel rondlopen.
Vervolgens heb je de operatie en zit je minstens een maandje aan vloeibaar voedsel vast. Na de operatie krijg je een dik hoofd, kun je slecht praten enzovoort.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de operatie dus over een aantal jaar hebt, moet je dus nu al ter voorbereiding een beugel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je een tijdje moeilijk kunt eten, denk ik.
Maar je hebt blijkbaar nog tijd genoeg om te beslissen,
zet de voor en tegens tegen elkaar af. En dan niet alleen die tijd dat je niet, of moeilijk kunt eten.Dat is te overzien, maar wat als je die operatie wel lat doen, en wat als je hem niet hebt laten doen als je 10-20 jaar verder bent.
Succes met de beslissing, maar laat het je leven niet overheersen
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Bedoel je dan een kaakoperatie waarbij je hele kaak word verplaast en dan wekenlang wordt vastgezet? Dan zou dit mijn antwoord zijn:

Ik denk dat je hier vooral moet kijken naar wat de voordelen zijn...

Waarom een kaakoperatie?
- Je hebt bijvoorbeeld geen last meer van 'grote tong'/slissen of andere problemen waar je nu mee kampt.
- Je kaaklijn wordt veelal mooier, een mooier profiel.

De nadelen zijn van korte duur. Alleen aanwezig tijdens het herstel. Je moet waarschijnlijk vloeibaar voedsel eten en je kan ongemakken ervaren. Maar dit weegt niet op tegen de voordelen.. Een levenslang profijt!

Een huisgenoot gaat het deze zomer ook doen. En een klasgenoot heeft het ook al gedaan! Ze is er heel erg gelukkig mee!

Succes met je beslissing! Tegen die tijd zul je veel praten met je arts. Die kan je veel informatie geven om uiteindelijk je definitieve beslissing te vormen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding