Kunnen nog niet opgeloste onderhuidse hechtingen prikken?

Na een 1e labia correctie gingen na 3 weken de hechtingen open aan een kant en dit creëerde een wondopening. Uiteindelijk is besloten een 2e operatie te doen en is er wederom gehecht en geschroeid. Zeer pijnlijk allemaal. Tot grote ergernis gingen de hechtingen wéér open na 2, 5 weken. Uiteindelijk en godzijdank niet besloten weer te opereren (scheelde niet veel) maar moest het allemaal van binnenuit genezen werd mij verteld. Na 4 weken zaten sommige flink geknoopte zelfoplosbare hechtingen er nóg steeds in! In wanhoop second opinion in een ziekenhuis gevraagd en gekregen. Eerste wat de chirurg deed was de hechtingen eruit halen die al deels los hingen maar ook de genezing dwars zat. Nu zijn alle zichtbare hechtingen eruit en voelt het veel prettiger en geneest alles. Maar sindsdien lijkt het alsof er nog (stukjes??) onderhuidse hechtingen onder mijn huid zitten en bij zitten of lopen prikt het gebied. Alsof er nog losse stukjes draad in zit. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
15.3K

Antwoorden (1)

Ja dat kan. Het kan trouwens zijn dat je allergisch bent voor het gebruikte type hechtingen. Het kan zelfs zo zijn dat daarom de wond open is gegaan. Het is verstandig om na te gaan welke hechtingen er zijn gebruikt om dit bij een volgende operatie aan te kunnen geven ander hechtdraad te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar heb ik nog niet eens aan gedacht. (Allergie). Er werd mij verteld de wond 2 x per dag goed schoon te houden met betadineshampoo en in de contractsvoorwaarden (die je tekent voor de operatie) stond dat ik na elk toiletbezoek het gebied moest afspoelen met water. Aangezien ik bijna elke twee uur een plas deed en ik er daarna lauw water overheen gooide werd de wond te nat gehouden. Iets wat achteraf niet mocht van de arts. (Niet goed voor de draad en niet goed om de trekkracht van de huid te behouden). Ik vind dat een flinke fout van hun kant in het contract! Maar allergie heb ik niet bij stilgestaan, zij ook niet vermoed ik?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarschijnlijk niet. De hechting lost op omdat je lichaam de hechting aanvalt. Als je allergisch bent voor het type hechting kan het een ontstekingsreactie veroorzaken en dan geneest het niet goed. (weet ik uit ervaring)