Hoe weet ik dat ik spit heb in mijn onderrug ??paracetamol en ubrofan 400 helpen niet tegen de pijn

Ik had blijkbaar een verkeerde beweging gemaakt en sindsdien heb ik een paar dagen ontzettende pijn in mijn onderrug ik kan amper lopen en ik heb geprobeerd het met met bestellers zoals paracetamol en ubrofan 400 maar die helpen niet die hebben geen effectm veel mensen zeggen dat je moet bewegen of van de pijn af te komen maar als ik de spier beweegt heb ik heel veel pijn dus ik ga naar de dokter voor tramadol Ik hou het niet uit zo

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
Erna55
6 jaar geleden
Je gaat naar de dokter, zeg je.
Deze kan je vertellen wat je hebt.
Antoni
6 jaar geleden
Ibuprofen, bedoel je?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja die helpen niet de vorige keer toen ik rugpijn had kreeg ik diclofenac 50 milligram maar van dat krijg ik last van bijwerkingen Ik werd heel erg zweterig van
Ritsuka
6 jaar geleden
Wacht diagnose huisarts af
paulus811
6 jaar geleden
Dring bij de huisarts aan op een ct of mri scan. Mijn huisarts stelde diagnose 'ontsteking si gewricht', maar nu lig ik in het ziekenhuis en ben net geopereerd aan een acute hernia. Zoek niet naar een pijnstiller maar naar de oorzaak. Bewegen kan een heel verkeerd effect op een hernia hebben. Obv de pijn en waar het zit kun je geen diagnose stellen. Oorzaak zit vaak ergens anders dan waar de pijn zit.

Antwoorden (1)

Spit is rugpijn die ineens in je rug schiet, bijvoorbeeld als je in de tuin aan het werk bent en je voelt een heftige pijn in je onderrug. Verkrampte rugspieren zijn de boosdoener. De oorzaak van spit zit hem in het niet meer goed kunnen samenwerken van de gewrichtsketen van de lage rug. Hoewel spit vervelend en pijnlijk kan zijn, is de aandoening meestal niet ernstig en gaan de klachten meestal na een paar dagen over.

Om zeker te weten dat je spit hebt is een professionele diagnose noodzakelijk. Je kunt daarvoor terecht bij de huisarts of fysiotherapeut. Bij de fysiotherapeut kun je sinds een aantal jaren ook terecht zonder doorverwijzing van de huisarts. De fysiotherapeut helpt om te herstellen geeft advies over de manier van liggen, zitten, (op)staan, autorijden en tillen. Behandeling is verder gericht op het versterken van de rugspieren en voorkomen van spit in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
een fysiotherapeut zit ik niet op te wachten ik wil eerst een paar dagen een goede pijnstiller gebuiken die sterker zijn ubrofen 400 en diclofenac