wat zijn de gevolgen van te laat opblijven?

ik ben gister tot 3 uur opgebleven heb, maar wat zijn daar nou de gevolgen van? en als je een hele nacht opblijft zonder te gaan slapen? (wil ik een keer doen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tips?
Veel cafeïne binnen krijgen: cola, koffie, energie drank
Haal hulp bij de tv en spelcomputers, zoek een leuk spel of een goede film.
Zorg dat je ouders niet merken dat je wakker bent, want zij zullen dit zien als iets 'doms' en 'idioots'. Of als je ouders niet zo zijn dan alsnog stilletjes aan doen, want zij willen wel slapen.
Koop een hoofdtelefoon(?)
Succes!! :)

Antwoorden (10)

Het gevolg is dat je de volgende dag niet voldoende slaap hebt gehad, met alle gevolgen van dien: je bent prikkelbaarder, minder actief, eet meer, etc.

Je kunt overigens best een nachtje opblijven als je dat wilt doen hoor, je gaat er niet dood aan. Je lichaam zal zich de nacht(en) daarna vanzelf herstellen van het slaaptekort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je een duf hoofd hebt de volgende dag, of de dag later pas.Dus dat je het morgen pas voelt. Verder zal het allemaal wel meevallen met de gevolgen, en als je n keer n nacht opblijft doe het gewoon als je de volgende dag niets belangrijks op de agenda hebt staan
anneliez
12 jaar geleden
waarschijnlijk krijg je vanmiddag wel last van vermoeidheid, een hele nacht wakker blijven kan ervoor zorgen dat je dag- en nachtritme vestoord raakt, dan krijg je op vreemde tijden slaap en wordt je op vreemde tijden wakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevolg is dat je de volgende ochtend weer laat opstaat. Geen probleem als je geen werk/verplichtingen hebt. Maar zodra je weer werk/school hebt is het weer ff wennen om weer vroeg op te staan.

Zelf probeer ik Half elf naar bed te gaan en 8 er weer uit om in het ritme te blijven. Anders mis je gewoon een halve dag , dat vind ik zonde.

Echt grote gevolgen heeft het denk ik niet als je de hele nacht wakker blijft. Ik heb heb het een keer gedaan als kind en het gevolg was dat ik de hele dag op de bank lag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de hele nacht niet wilt slapen zul je, zoals de anderen moe kunnen zijn de volgende dag, dus die moet je niet doen tijdens een schoolweek.
Mijn ervaring was dat ik de hele nacht op de PS3 heb gespeeld tot ongeveer 7u 's ochtends. En ben toen in slaap gedukelt en om 1u 's middags wakker geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gevolg van niet slapen is dat je A. heel moe wordt. B. heel suf en loom en C. je kan niet helder nadenken. D. Als je je ogen dicht doet, dan slaap je vrijwel meteen, als je maar zo moe mogelijk bent en comfortabel ligt/zit.

Bovendien ga je alle slaap inhalen. Je gaat natuurlijk niet meteen 2 keer zo lang slapen, maar je slaapt tot je lichaam weer uitgerust is. Je zal dan in één keer heel diep in slaap vallen en moeilijk wakker te maken zijn. Meestal is het ruim 10, 12 uur dat je dan zal slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vroeger geregeld een nachtje doorgegaan (lees elk weekend). Zonder drugs wel te verstaan. Ik ging dan zondag vroeg naar mijn bed en stond maandag vroeg op. Zo ben je gelijk in een goed ritme. De klap komt meestal wel een dag later. Dus zaterdag nacht door, zondag wel ok en maandag ook nog fit ... maar de dinsdag pfff haha. Je kan ook een nacht door gaan en dan in de middag even slapen. Savonds gewoon weer optijd gaan slapen dan heb je niet zo een grote overgang. Het gevaar van slaap tekort is dat je niets verwerkt van wat je overdag meemaakt. Er zijn wel eens mensen gek geworden doordat zeer weinig slapen. Vaak mensen die verslaafd zijn aan computerspellen. Maar dat zal van 1 nachtje neit snel gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gevolgen van niet slapen is de productie van melkzuur in je lichaam en moet je hart meer arbeid verrichten voor iedere pompslag.
Er bestaan inderdaad onder beroepschauffeurs veel foefjes om langer door te halen zoals druivensuiker, vitamine B-6, hormoon melatonine en enkele drugs waarmee je de hele nacht op dansen kan.
In principe geeft dat allemaal niks - op 1 voorwaarde namelijk dat je dit nooit langer dan 6 dagen achtereen doet: doe je dit 7 dagen achtereen dan krijg je op de 8e werknacht beslist een zware hartaanval. Dat is door lijfartsen van Napoleon-1e nog uitgezocht omdat op de 8e dag al zijn ezels in elkaar zakten die de kanonnen moesten trekken!
Ik heb zelf een buurman meegemaakt, die was bakker en werd zo gevonden in de bakkerij door zijn vrouw. Wat ze eraan deden? Niet veel, hij heeft 3 weken achtereen aan één stuk door geslapen in dat ziekenhuisbed "op iets" en toen was hij stukken opgeknapt maar de bakkerij werd wel verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je concentratie vermogen neemt af..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo veel bijzonders. Je zult alleen moe zijn de volgende dag, tot een bepaald punt, dan wordt je weer beter wakker. Je bent dan over je vermoeidheid heen.

Het is wel gaaf om te doen. Maar probeer het zonder kunstgrepen als speed ofzo te doen. Want als je het daarover hebt zijn de gevolgen heel anders dan "niet zo veel bijzonders".