hoe krijg ik me suikergehalte naar beneden ik ben diabeet en spuit 2 keer 44 een heiden

mij suikergehalte is gemiddelt 11-7

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Dat heeft waarschijnlijk meerder oorzaken. 1e je bewqeegt te weinig,2e je eet te veel,of snoept te veel en de 3e mogelijkheid,je bent erg moeilijk instelbaar. Hoe vaak meet je je bloedsuikers per dag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige huisartspraktijken hebben een diabetes verpeegkundige. 2 maal 44 eenheden lijkt mij rijkelijk veel. Dus lijkt het mij raadzaam in overleg met de verpleegkundige danwel huisarts om af en toe een dagcurve te maken. Je meet dan wat je eet! Je mag nooit op eigen houtje experimenteren en zeker niet bij zulke grote hoeveelheden insuline. Dit is echt een vraag die je bij een gespecialiceerd iemand moet neerleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloedsuikerverlagende medicatie

Na enkele decennia waarin de 'markt' van de bloedsuikerverlagende medicatie (ook wel "orale antidiabetica" genoemd) eigenlijk weinig essentieel veranderde, werden recent terug geheel nieuwe produkten ontwikkeld in de aanpak van type 2 diabetes. Zo kunnen we momenteel kiezen uit 6 verschillende soorten medicatie, elk met zijn specifieke eigenschappen en nevenwerkingen. Medicatie is een belangrijk wapen in de behandeling van type 2 diabetes. Maar laat ons toch niet uit het oog verliezen, dat beheersing van het lichaamsgewicht, een gezonde en evenwichtige voeding en voldoende lichaamsbeweging niet weg te denken zijn. Zonder deze algemene maatregelen is immers elke behandeling met medicatie, hoe vernieuwend of sterk ook, ontoereikend.

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met deze vraag naar je (huis)arts !

Voor een insuline afhankelijke diabeet is een bloedsuikerwaarde rond de 7 niet echt te hoog, bloedsuiker waardes schommelen sterk.
Met alleen een gemiddelde kan je niet veel, een goed overzicht van een hele dag zegt veel meer, dat heet een bloedsuiker dag curve.
De insuline die je spuit moet goed afgestemd zij, dat instellen kan erg moeilijk zijn.

Je eten en de hoeveelheid beweging die je per dag krijgt heeft hier veel invloed op.
Misschien moet juist je insuline wat omlaag, dat kan je zo niet zeggen, hiervoor zal je echt bij een arts langs moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na elke maaltijd een flink stuk snel wandelen. Dus niet kuieren maar flink doorstappen. Na verloop van tijd kun je mogelijk iets minder insuline gaan spuiten.

Mocht je daarna nog altijd zo hoog staan..wacht dan je HbA1c onderzoek af en kijk welke waarde je scoort.

Is die ook te hoog..overweeg dan eens of een insulinepomp wellicht de oplossing voor je is. Door de mix 30x70 immers zijn je bloedsuikers nu eenmaal veel moeilijker te regelen dan met de pomp.

Gr.Ton

P.s. Ik geef voorlichting op dat gebied..ben zelf trouwens ook diabeet en..heb een pomp. Bevalt prima..