Valdispert helpt bij stresssituaties, een zenuwachtig gevoel en/of innerlijke onrust. Het ontspant en stelt gerust.
Het is vrij te verkrijgen bij de drogist. Het is een natuurlijk product. Het bevat als werkstoffen extracten van valeriaanwortel en citroenmelisseblad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

nou echt specifieke medicijnen niet. Echter je huisarts kan je wel iets rustgevends voorschrijven ( type valeriaan ) wat je in kan nemen voor een sollicitatie. Wordt ook weleens gedaan voor mensen met rij-examen stress bijv.

Toegevoegd na 1 minuut:
Buiten de huisarts om kan je ook zelf naar de drogist, zij kunnen je adviseren in een rustgevend middel wat niet voorgeschreven hoeft te worden ( dr. Vogel spul ofzo ) wellicht werkt dat ook al voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen het zweten op zich is niet echt wat aan te doen. Het is mogelijk om voor een stressvolle situatie odorex dry te gebruiken onder je oksels zodat je daar minder zweet. De meeste zweetplekken izjn daar zichtbaar.

Tegen de stress zijn bij de drogisterij verschillende artikelen te kopen. De drogist kan je hierover goed informeren.
Er is bijvoorbeeld valdispert. Hierin zit valeriaan en is rustgevend. Dit zijn tabletten waar je voor het beste effect er al een paar dagen van tevoren mee kan beginnen.

Op het moment zelf zou je ook gebruik kunnen maken van BACH rescue remedy. Dit zijn druppels of spray. Dit doe je onder je tong en geeft direct een rustgevend effect.

Er is heel veel. Dit is maar een voorbeeld. Er is genoeg verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
shit, ik typte te gelijk met jou zag ik. Nouja, plus omdat ik het met je eens ben, das duidelijk! ;-)
Passiflora is ook een rustgever, maar voor alle natuurlijke middeltjes geld meestal wel dat regelmatig gebruik het beste effect heeft.

Je zou ook nog van Bachbloesem de rescu druppels kunnen gebruiken, die werken meteen en zijn ook puur natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan plus ik jou ook want jou antwoord is ook helemaal prima!
Probeer eens voor dit gesprek jezelf zoveel te ontspannen.
Door b.v. een kopje rustgevende thee te drinken.
Valdispert kan je ook helpen dit is plantaardig.
12 jaar geleden
Medicijnen zijn nepoplossingen en werken doorgaans snel verslavend!!!! In dit geval.
Veel doeltreffender is een ontspannende ademhaling hanteren.
Uitademen tot je buik bijna een holte wordt, langzaaam inademen tot je buik een ballon wordt. Langzaam traag uitademen. ( buikademhaling ).
Afkomstig van yoga.
Ook zeer doeltreffend bij spanningen en tegen slapeloosheid. Ook ' pijnstillend ' !!!! Yoga, een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het lichaam bij een sollicitatie een stressreactie geeft is logisch en goed, want betekent maximale concentratie. Medicijnen die een sufmakende bijwerking hebben lijken me dus juist ongewenst. Zweten enzo is een angstreactie, dus stel jezelf voor het gesprek de vraag waar je het meest bang voor bent, het ergste dat zou kunnen gebeuren. Voor je dan de deur binnenstapt kun je bij jezelf zeggen: "het ergste dat kan gebeuren is ...., maar ik ga er niet aan dood." Als je binnen bent, zoek een punt van houvast, de stoel, de tafel, of bijvoorbeeld een plaatje wat ergens aan de muur hangt. Blijf je daar op concentreren terwijl je het gesprek voert. Mij heeft dit in elk geval ooit heel erg geholpen.

Als je wat meer tijd hebt, met zelfhypnose is ook veel te doen met stressreacties als zweten. Kun je uit een boekje leren, maar effectiever is een cursus, deze worden op verschillende plekken gegeven.

Dit medicijn heeft gegarandeerd geen vervelende bijwerkingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medicijnen voor spanning/stress geven een versuffende werking. Wat meer kans biedt is een andere gedachtengang.

Veel mensen die bij sollicitatiegesprekken stress ervaren hebben vaak een klein zelfbeeld/zijn onzeker; het idee dat ze niet goed genoeg zijn.
Die gedachte berust echter niet op waarheid. De mens, dus ook jij, bent al goed zoals je bent! Je moet er alleen nog sterk in geloven dat dit ook zo is.
En...wat heb je te verliezen? Wees jezelf, eerlijk en deel wat je aanspreekt of je interesse heeft. DEnk hierbij aan je lichaamshouding. Sta voor datgene wat je zegt en laat dat ook zien.
Meer dan jezelf zijn is meer dan voldoende, en kost de minste energie.
Niet aangenomen worden zegt niets over jou als persoon, maar over een eigenschap waarover jij waarschijnlijk niet beschikt.

Probeer elke sollicitatie te zien als een nuttige ervaring en niet als een 'slachtbank'. Fietsen leer je ook niet in één keer.
Je bent goed zoals je bent. Laat dat maar zien en horen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet verstandig om onder invloed van (kalmerings)medicijnen een sollicitatie gesprek aan te gaan.
Je zul de vragen en div. standpunten helder en duidelijk uiteen moeten zetten en niet duf of onder invloed over moeten komen.
Bereid je goed voor,ga op tijd naar bed,s ochtends een frisse douche ,schone kleren waar jij je prettig in voelt en dan GAAN.
Je zou evt wel een homeopatisch kalmerend middel kunnen proberen of een sterrenmix thee.
Heel veel succes!!!