Ik heb gehoord dat als je hoofdpijn hebt dat je dan met twee vingers op je voorhoofd moet drukken, zodat de hoofdpijn weg gaat.

Klopt dit en zo ja hoe moet dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

In mijn optiek ontstaat hoofdpijn door een spanning in een spier in de nek. Dit kan je vaak tot 1 punt terugherleiden. Dit punt is de aandacht van de massage. Waarbij je die spanning probeert te voelen en dan probeert te ontspanning. De massage is een hulpmiddel. Houdt je hoofd goeg rechtop.

Mocht dit niet lukken dan kan je altijd nog de onderstaande mudra voor 5min proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ja je drukt even de bloedtoevoer af, en daardoor voel je enige verlichting...
het beste werkt, lekker rustig gaan liggen in een frisse kamer, probeer even de ogen te sluiten en te ontspannen..heb je erna nog hoofdpijn, neem een paracetamol...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed drinken helpt ook, want er zit te weinig vocht in/bij je hersens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je slapen masseren met twee vingers wil ook wel helpen.
Ontspannen is vaak het beste als je hoofdpijn hebt. Met een paracetamol in een donkere stille kamer liggen, dan trekt de pijn snel weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op je voorhoofd drukken met twee vingers moet je op je zg "derde oog" doen, dat is het stukje boven je neus, tussen je wenkbrauwen.
Ronddraaiende bewegingen maken is dan ook prettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoofdpijn wegmasseren
Een eenvoudige acupressuurmassage kan hoofdpijn die het gevolg is van spanningen wegnemen.

Plaats uw vingers bovenaan uw ruggengraat, daar waar uw nek overgaat in uw schedel.
Beweeg uw vingers 5 cm langs uw schedelbasis, totdat u aan beide kanten een kleine inkeping voelt.
Wanneer u op die twee punten drukt, voelen ze enigszins zacht aan. Druk er stevig op met uw vingers en maak daarbij een licht draaiende beweging. Hoe dieper u deze twee punten masseert, hoe beter.
Adem diep in en beeld u in dat u bij elke uitademing spanning uitdrijft.
Houd dit 1 tot 3 minuten vol en herhaal deze oefening zo vaak als u wilt of nodig acht.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super! Dank je wel!
Snelcursus 'op je voorhoofd drukken':
Stap 1: Plaats twee vingers horizontaal op uw voorhoofd, met voorkeur uw wijs- en middelvinger.
Stap 2: Maak een drukkende beweging richting uw voorhoofd
Stap 3: Gegeliciteerd, u drukt op uw voorhoofd!

Of het helpt weet ik niet, maar zo moet het ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geniaal!!!
Het hangt er vanaf wat voor soort hoofdpijn je hebt en op welke plek in je hoofd de pijn zit.
Wanneer de pijn/druk midden op je voorhoofd zit, zoals bijv bij voorhoofdsholte-ontsteking) dan geeft het verlichting om op die plek te drukken.
Ook het masseren van je "slapen" kan verlichting geven.
Jammer genoeg werken deze trucjes lang niet altijd en heb je meer aan het eerder genoemde paracetamolletje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan goed werken.
Een andere manier is om iemand anders zijn of haar handen op je hoofd te laten leggen.
Dit word " healing touch" genoemd en er is nog geen verklaring gevonden waarom dit werkt.
Waarschijnlijk is het gewoon de kracht van illusie, maar het werk wel. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof in paracetamol , daarmee weet ik zeker dat mijn hoofdpijn weggaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een strakke band om je hoofd binden helpt ook,en daarbij een goeie aspirine.Ik heb vaak migraine en dit helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal best wel eens kunnen kloppen. Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je hoofdpijn hebt. Hoe en waar, weet ik niet, ik ken de drukpunten niet, maar in de Bach bloesemtherapie werken we met huidzones en die kun je behandelen met Bach bloesems. Kan me voorstellen dat een soort drukpuntmassage op de betreffende plaatsen ook kan werken.
Misschien dat iemand die daar verstand van heeft je verder kan helpen.
Ikzelf ben veel meer voor gebruik van natuurlijke hulpmiddelen dan van aspirientjes en paracetamol. Als je zonder gebruik van chemische middelen van je hoofdpijn af kunt komen is dat natuurlijk wel het beste voor je natuurlijk herstel.

Succes!