Ik ben in mijn arm gebeten door een oorworm.3 steken in het totaal met tussen pauzes.Mijn arm tot hand voelt zwak aan en zeurende pijn.is dit ernstig?

Rond 18 u gwbeurde het en tegen 20 zeurende pijn en zwakke arm tot hand.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (2)

Dat kan niet, want oorwormen zijn voor een mens volkomen onschadelijk. Ze bijten ons niet.

Toegevoegd na 56 minuten:
Vermoedelijk ben je gebeten door een stinkende kortschildkever. Die lijkt meer op een oorworm dan op een kever, maar heeft geen tangen aan z'n achterlijf. Met z'n kaken (mandibels) kan hij pijnlijk bijten en er huidirritatie mee veroorzaken. Maar het is verder niet gevaarlijk en geneest vanzelf weer.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja klopt ze zijn onschadelijk voor de mens maar toch voel ik een zwakke arm en zeurende pijn.
Het moet iets anders geweest zijn, want oorwormen bijten of steken niet (althans op mensen). Ze kunnen wel eens knijpen met hun scharen, maar dat levert geen verwondingen op.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben door het beestje op de foto gebeten. Heb 3 rode stippeltjes net boven de elleboog. Ik wacht het af tot morgen wat er dan gebeurt