Vrijen in de auto! Is dat strafbaar als je betrapt wordt door de politie? Tnxxx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tip 2, doe het niet in een politie auto
Kristal
13 jaar geleden
tenzij het een leuke agent is Eucalypje? ;-)

Antwoorden (9)

Als je de openbare orde maar niet verstoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel als er een minderjarige bij betrokken is.
Het mag ook niet publiekelijk te zien zijn, want dan is de waarschuwing ook publiekelijk en dat is niet leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag officieel niet. Het is namelijk schennis van de openbare eerbaarheid.

WvS Artikel 239:

239: Schennis van de eerbaarheidHet schennen van de openbare eerbaarheid is strafbaar met maximaal 3 maanden. ‘Openbaar’ betekent: op straat, als er personen van minder dan 16 jaar kunnen langskomen, of op andere plaatsen als iemand anders ‘zijns ondanks’ aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder het rijden valt het onder "artikel 5" maar verders zal het eerste stel nog beboet moeten worden voor vrijen in een auto.
Een agent kan wel vragen de sessie elders voort te zetten als de plaats niet zo geschikt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het rijden KAN het onder artikel 5 vallen. Dit alleen als er structureel gevaar kan worden veroorzaakt of veroorzaakt is door deze actie.
Dus wanneer er bijvoorbeeld niemand op de weg is en er geen gevaarlijke situatie kan worden gevormd door dit specifiek handelen, kan artikel 5 niet doorgaan.
Is strafbaar, zelfs kijken is strafbaar.. (ervaring:'s)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja want dat is schennis van de eerbaarheid !.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan gezien worden als aan aanstootgevend, het hangt er vanaf of de geslachtsdelen publiekelijk getoond worden, en wie er getuigen zouden kunnen zijn ( bijv kinderen ), want dat bepaalt de strafmaat. Van geldboete tot gevangenisstraf.... meestal is het zo dat mensen het zien en bellen naar de politie, dan komt dus de politie omdat ze getipt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk eens aan je medemens en doe het thuis (of in een hotel).

Daarnaast is het niet 'leuk' om door andere gezien te worden.
Eerder ongemakkelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan natuurlijk per persoon verschillen! Sommige mensen kicken op het feit dat ze betrapt kunnen worden! Daar ben ik er wel een van in ieder geval;-)
@poca
Tijdens het rijden is dodelijk!