Is een hartslag van 180 te veel?

Tijdens het langzaam hardlopen heb ik een hartslag van 180. Ik ben hierbij niet buiten adem en kan gewoon nog praten. Ik heb een normale conditie, zit nu al zoon 8 jaar op handbal.
Mijn gegevens:
18 jaar
Vrouw
65 kilo

In rust heb ik een hartslag van 97

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Voor gezonde personen is tijdens het hardlopen een hartslag van 180 slagen per minuut hartstikke normaal.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is erg afhankelijk van de leeftijd en de persoon Neurt. Ikzelf heb een rustpols van 42 en heb mijn hartslag zelfs als max nog nooit op 180 gehad, 178 is het hoogste dat ik ooit gezien heb bij mij zelf.
echter ik ken ook mannen van dezelfde leeftijd ( 54 ) die zomaar naar 190 gaan.