IK drink elke avond, tussen 22:00 en 24:00 drie a vier glazen rode wijn door de week. Is dit slecht?

Het is echt genieten, een heerlijke afsluiting van de dag. Lekker teevee kijken met een wijntje erbij en een stukje kaas. Moet ik hiermee stoppen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ha, die Johan; Als ik alle antwoorden zo lees denk ik dat er in ons land nog veel meer alcoholisten zijn dan altijd werd aangenomen.... Als jij je er goed bij voelt, maatschappelijk goed functioneert, er niemand mee lastig valt, het je gezondheid niet merkbaar nadelig beïnvloedt en er indien nodig ook direct weer mee zou kunnen stoppen zou ik zeggen; proost! Het leven is toch al zo kort....

Dit is meer dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Of je er mee moet stoppen dat is je eigen keuze. De hoeveelheid wordt afgeraden.

Het is wellicht wat aan de royale kant, en ik zou dus proberen om ook een dag of twee niet te drinken in de week. Uiteraard is het ook nog wel van belang hoe je voor de rest bezig bent met je gezondheid, dus of je gezond eet, en regelmatig sport?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100