Mag je prednison tablet gelijktijdig innemen met anibiotica tablet?

Moet 3 maal daags 1 antibiotica tablet innemen . In de ochtend met ik ook de prednison tablet innemen. Kan dit wel samen of is het beter als er enkele uren tussen beide innames zitten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
22.4K

Antwoorden (1)

Je kan dit gerust gelijktijdig innemen,er staat nergens op de bijsluiter dat dat niet zou mogen.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt gelijk dat het geen probleem is, maar dat het niet in de bijsluiter staat is daarvoor geen garantie. Er bestaan te veel medicatie combinatie om altijd alles te kunnen bespreken in een bijsluiter. Overigens is je bron ook geen 'echte' bijsluiter, maar een stuk informatie op een site over dermatologie. En weet je zeker dat VS geen rifampicine gebruikt? Dat is een antibioticum en staat wel degelijk in je 'bijsluiter.'
Overigens weet ik dat wel zeker, vandaar de eerste drie woorden.