Hoe krijg je je gelijk of hoe "win" je een discussie van iemand die dat niet toelaat?

Als ik dan een discussie heb met die jonge en ik heb gelijk dat verzint hij er van alles om heen of dan gaat hij zeggen "je ben dood dom..". B.V: Hij zegt: "Alles wat je download is een virus omdat het je computer langzamer maakt."De laatste tijd vind ik het namelijk een beetje irritant worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het spreekwoord zegt niet voor niets: gelijkhebben is goed mogelijk, maar gelijk krijgen is de kunst.

Als de discussie stokt en de ander is niet meer gevoelig voor argumenten, beeindig de discussie maar alsvolgt: zullen we wedden? of we praten er over een paar weken nog eens over.
Nooit in welles-nietes discussies zien te belanden, zeker niet met mensen die gaan schelden als ze hun gelijk niet krijgen. Schelden is onmacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

gelijk geven, discussie gesloten. daar moet je je energie niet aan willen verspillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat win je niet en is niet goed voor je eigen bloeddruk. Laat 'm lullen in dat soort gevallen. Vroeg of laat komt hij of jij er vanzelf achter hoe het werkelijk is/was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ook vaak een optel som. Zelf heb je ook mischien negatieve kanten. Maar de tegenstander mischien ook leuke kanten. Tel je deze bij elkaar op dan zijn er een aantal mogelijkheden. Bijvoorbeeld een is dat je afstand neemt. Of een anders is dat je zn zwakte vergeet en deze doorslikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan 'm "wordt je nou niet vreselijk moe van jezelf?" Dan zal ie zeggen 'Hoezo?" en dan zeg je "Met het verzinnen van al die bullshit" en daarmee kap je de discussie af. Of hij zegt "Nee" en dan zeg je "Nou ik wel, ik word er doodmoe van".
13 jaar geleden
Een discussie is altijd erg moeilijk om te voeren met iemand die altijd erg overtuigd is van zijn statement. Als je die ander gelijk moet geven omdat diegene je overtuigd heeft, is dat ook niet iedereen gegeven om te kúnnen!
Het voelt aan als verliezen en dat is nooit leuk. Ze kunnen gewoonweg niet toegeven dat de ander gelijk heeft en gaan dan draaien en uiteindelijk begrijp jij het niet , hebben ze toch gelijk en ben jij te dom om hen te begrijpen! Als ze zo reageren weten ze gewoon dat ze geen gelijk hebben en dat jij het bij het goede eind hebt.Ze doen dit om hun gezicht nog enigszins te redden.
Volgende keer zeg je met een innemende lach;" Oké, jij hebt zoals altijd gelijk, geef mij maar 1 Euro"!Waarschijnlijk lacht hij erom en is blij dat hij 'gered'is.
amc
13 jaar geleden
Dit soort discussie is niet te "winnen", want de ander laat geen discussie toe. In het Twents hebben ze een passende frase hiervoor: "ie sal wâh geliek hebben" (Je zal wel gelijk hebben), wat impliciet een ondertoon heeft van: "maar ik geloof je toch niet" of: "maar ik blijf bij mijn standpunt". Ook het brits-engels kent zo'n killer: "interesting idea", wat dus NIET: "interessant idee" betekent, maar eigenlijk zoiets als: "heel dom idee, maar ik ben te beleefd om je af te vallen". Misschien kan je zoiets gebruiken? Of: "interessante visies heb je" ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schouders ophalen en niet op reageren.

jij weet wel beter dat jij de slimste bent