Hoe haal ik schimmel uit mijn boeken?

Ze zijn voor school dus best belangerijk

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op de zonnen bank. Of beter ga in de zon zitten met je boek open en ja leren mag ook. Hou de zon op je rug goed voor de vitamine D. Ook goed tegen de meeste enge ziekten . De zon op de grote huid oppervlakten. Maar wel met mate. De meeste schimmels kunnen niet tegen drogen en UV licht. De verkleuring blijft. Maar voorzichtig met wat zuivering 's zout . ( soda ). Pas op het kan verkleuren. Ook in de zon . Ps er bestaan speciale ontsmetting's lampen. Maar in een boek zit het door en door.

Het beste antwoord

Dat ligt eraan wat is aangetast.
Je kunt;
Bleek gebruiken (dood de schimmel, maar dat verwijderd ook de tekst)
Azijn gebruiken (eerst testen hoe dat de inkt beïnvloed)
Zuiveringszout gebruiken (meest veilige manier)

Voor al deze dingen geldt, goed laten drogen (open op de verwarming of in de zon) en dus bewaren in een andere omgeving dan waar ze stonden aangezien het daar waarschijnlijk te vochtig was.