Als ik ga liggen gaat mijn neus dicht aan 1 kant. Het voelt echter niet als een verkoudheid. Wat is het?

Als ik ga liggen of zitten in mijn bed gaat mijn linker neus dicht, maar niet als verkoudheid dat als je door je neus ademt je het snot door je neus voelt, maar als je ademt door je neus voelt het alsof er iets in de weg zit zoals een botje ofzo. En als je even loopt gaat het voorzichtig open maar irriterend, en als je weer naar je bed gaat is het gelijk dicht ook als je alleen maar zit. Ik krijg het dan benauwd en ga soms heel snel ademen omdat ik door mijn linker neus geen adem krijg. En als ik neusspray gebruik gaat het juist erger dicht zitten. Weet iemand wat dit is want het is heel irritant en ik val al moeilijk in slaap en nu met een irriterende dichte neus nog moeilijker.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.4K
Rieneke1
3 jaar geleden
Als je te lang neusspray gebruikt gaat het averechts werken, zou het kunnen dat dat bij jou het geval is? Best gebruik je alleen zout water. Een lapje met pepermuntolie bij je kussen wil ook nog wel eens helpen.

Antwoorden (1)

Wat jij beschrijft is een heel normaal verschijnsel.
Je neusholte is een vrij ingewikkeld stelsel, dat in twee helften is verdeeld. In de holte zitten een aantal lamellen die zich met bloed vullen en ook slijm en vocht afgeven. Als je op je linkerzij ligt zal je linker holte een beetje obstructie geven omdat het door het gewicht de lamellen die kant een beetje dicht drukt. Ga je op rechts liggen zal het na korte tijd precies andersom zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee maar als ik gewoon recht op zit heb ik het ook en als ik op mijn rechter zij lig heb ik het ook alleen in mijn linker neus gat
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
En ik heb het al een tijdje maar toen was het niet zo erg want toen ging het weg bij neusspray na 5 minuten of langer maar nu is het erger en ik krijg amper adem door mijn neus en het is heel benauwd ookal mijn raam naast me staat open
Z512099
3 jaar geleden
+Helemaal waar.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@AnoniemMXv
Als je teveel neusspray gebruikt wordt het op de duur alleen maar erger. Uiteindelijk houd je er bloedneuzen aan over. Veel beter om dan naar de huisarts te gaan en niet zelf dokteren.