Hoort dit zo?

Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd aan mijn pols, een brunelli operatie. Nu is een deel ingegipst en om de rest zit verband. De pijn valt mee.

Alleen is mijn hand nu erg opgezwollen en kan ik mijn vingers maar voor de helft strekken. En dat terwijl het wel kan als ik met mijn andere hand mijn vingers omhoog druk. Dit doet geen pijn.

Ik snap dat mijn pols en arm gezwollen kan zijn maar ook mijn vingers en hand? Als je niet beter wist zal je denken dat ik geen knokkels heb, zo gezwollen is het.

Dus bij deze, hoort dit zo? Het is namelijk erg vervelend

Toegevoegd na 12 uur:
Ik ben vandaag terug gegaan naar de dokter en moet het nog een dagje aankijken. Dankjewel iedereen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

nee dit hoort niet hoort niet zo. je hand kan zo dik zijn omdat je vocht vasthoudt, maar er kan ook wat afgekneld zijn door het gips.
bel voor alle zekerheid de dienstdoende arts om te vragen wat je het beste kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké dankjewel ga morgen bellen. Zie dat het nu ook wat rooier verkleurd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jou was zou ik nu vast even bellen, puur voor de info. misschien zijn er wel tips waar je nu wat aan hebt. (Koelen hooghouden)
verkleuren en dikker worden moet je altijd serieus nemen, dus zou het zeker niet afwachten!!
Het kan zijn dat het te strak zit wat ik zou aanraden even naar dezelfde dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een vraag die ik zou voorleggen aan de arts / specialist als je nog terug moet komen voor controle in het ziekenhuis. Anders even de huisarts bellen. Voor dit soort medische vraagstukken kun je beter een medicus raadplegen. Hier op GV kunnen de gebruikers niet zien en voelen wat er precies aan de hand is en bovendien loop je het risico dat je antwoorden krijgt waar je niks mee kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké dankjewel. Nou ik dacht misschien hoord het er bij en wist iemand het. Niet geschoten is altijd mis hè? Ik ga morgen bellen
Nee dit hoort niet zo. Het gips kan te strak zitten, maar er kan na een operatie ook oedeem ontstaan, wat in dit geval niet onder het gips weg kan.
Ik zou even de spoedeisende hulp bellen van het ziekenhuis waar je van de week geholpen bent. Leg de situatie uit en vraag of het zinvol is om langs te komen of wat anders de procedure is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee dankjewel!!
Je hand is dik geworden door het vocht wat er zit. Als reactie op de operatie. Ze hebben je arm geen volledig gips gegeven omdat het anders gaat afknellen. Doordat ze een soort spalk hebben gecreëerd kan je arm\pols iets zwellen.

Je hand kan dus door het vocht opzwellen. Als je je hand kan bewegen, hij voelt qua temperatuur goed en heeft een 'gewone' kleur en je hebt er geen extra pijn aan (onderschijt evt de pijn van de operatie) zit je gips niet te strak. Ik neem aan dat je een mitella of een sling hebt gekregen. Draag deze op de juiste manier. Of hou je arm hoog door hem op een kussen te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderschijt de pijn? Natuurlijke pijnstilling?
Ik zou met die pols maar zo snel mogelijk naar de eerste hulp gaan.Desnoods vanavond nog als het ook ongewoon pijnlijk is.Daar als het een afknelling is straks je hele hand onbruikbaar en pijnlijk wordt.En daar kan je je verdere leven altijd last van blijven houden.Laat er naar door een andere arts maar eens een second opinion naar uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Searin , GA METEEN NAAR HET ZIEKEN HUIS , WANT HET GIPS ZIT TE STRAK . METAAN GAAN NU ! Succes .
Niet wachten hoor , anders kan er weefsel afsterven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Dit vindt ik nou echt paniek zaaien. Is nergens voor nodig!